The Da Vinci Treasure (2006)

Actie / Thriller

geregisseerd door Peter Mervis
met C. Thomas Howell, Lance Henriksen en Nicole Sherwin

Michael Archer is een forensisch onderzoeker die geobsedeerd is door een verborgen schat. Om deze schat te vinden dient hij een serie aanwijzingen te volgen die verborgen zitten in een werk van Leonardo Da Vinci. Er zijn echter meer kapers op de kust, ook Dr. John Coven wil de schat bemachtigen. Om dat te bereiken ontziet hij niets of niemand.

avatar van catweasel
Wat een origineel idee!

avatar van edejong
gòh wat een origineel plot

avatar van ToNe
Die persoon heeft daarbij ook nog een goede plek gevonden om te liggen.

Rip-offs zul je altijd blijven houden en zijn vaak nog onbedoeld 'apart'.
Een aantal memorabele films hebben zo hun memorabele rip-offs, als je ze kunt vinden.

Maar dit is wel erg schaamteloos.

avatar van Achilles
En dat Lance Henriksen zich hiervoor leent...snif snif..

Ik durfde de film bijna niet toe te voegen..

Achilles schreef:
En dat Lance Henriksen zich hiervoor leent...snif snif..

In een recensie werd Henriksen de "whore of Hollywood" genoemd. Hij leent zich dan ook overal voor..

Wow wat een origineel idee. Deze film lijkt me echt gaaf. Wel stom dat Dan Brown het idee hiervan heeft gestolen. Deze film is natuurlijk veel beter.

Is er iemand die naar dit wanproduct gaat?

Angrod_Pallanén schreef:
Is er iemand die naar dit wanproduct gaat?

Je denkt toch niet dat deze in de bios komt?! Deze falende low budget film komt direct op DVD!

avatar van streeter
Haha, van dezelfde regisseur dit jaar: When a Killer Calls.

Na het succes van Dan Brown's boeken vind je nu ook in elke boekhandel zulk soort boeken. Mysteries in kunstwerken, oude kerken en oude steden. Is wel te verwachten dat er nu ook zo'n storm films aankomt, vind het niet zo gek iig.

avatar van fritsy
B film, matig geacteerd.

De titel alleen al is een contaminatie van DaVinci Code en National Treasure. Maw ze steken het ook niet weg dat ze volop gepikt hebben. Misschien is het een verdoken parodie?

ik vind het een goede film heb er een stuk van gezien en beviel me goed

Ik heb de film een half uur kunnen kijken, wat een verschrikkelijk camerawerk. Daar wordt je werkelijk knettergek van!!!

Geen hoogstandje deze film, maar wel vermakelijk.
Als je net The Da Vinci Code hebt gezien, is dit niet echt vergelijkbaar. Zo hier en daar herken je "het stelen" van bepaalde filmelementen.

Bah. Totaal niet als de DaVinci Code. De film opent aardig, maar gaat daarna naar een drastisch laag niveau. Allemaal 'toevalligheden', voorspelbare scènes en ellendig slecht geacteerd.

Nee, de mensheid zit niet op The DaVinci Treasure te wachten.

avatar van LugtenbC
Beter goed gejat dan slecht bedacht. Maar dit is wel heel erg triest.

Leuke film voor beginnende acteurs, alleen hou zoon film aub uit de publiciteit, het brengt alleen maar negatief commentaar tijdens en na de film, zoiets is het bekijken niet waard. Alleen die Samantha heeft matig ge acteerd, de rest een dikke onvoldoende.

beste scene was de aftiteling

veron35
Lucchese schreef:

beste scene was de aftiteling

vond je hem nou goed of slecht?

veron35 schreef:

vond je hem nou goed of slecht?

Nou aan zijn laatste reactie te zien heb ik wel een vermoeden!

dit soort films zouden ze moeten verbieden.

wat een ontzettend slechte film zeg:(

avatar van -jack_sparrow-
wat een erg originele titel , plot en wat er ook over bestaad.

avatar van wwelover
Wat een rare Regisseur. When a Killer calls, gestolen van When a stranger calles en dan deze en de Da Vinci code. Beetje zielig. Lijkt me ook niet de moeite waard.

waardeloos

avatar van BlueJudaskiss
Ook rip-offs maken is een vak, maar dit was te erg. Die verschrikkelijke beeldverstillingen waren ontzettend irritant en de film stond bol van de fouten en toevalligheden. Acteurs ongeloofwaardig. 1,0*

avatar van timburton
Dit is niet Peter Mervis' eerste rip-off. Eerder maakte hij 'Snakes on a Train'. Hoef ik meer te zeggen? Ook C. Thomas Howell staat er bekend om. Binnekort zal hij spelen in de 'Da Vinci Code'-rip off Íluminati'. Schaamteloos inderdaad.

Ik sluit me bij bovenstaande commentaar aan. Echt een vreselijk film. En echt alles was slecht: camerawerk, casting (incl. Lance Henriksen), muziek. Maar bovenal: de randdebiel die het script heeft geschreven verdient het met pek en veren op een bolderkar rondgereden en tentoongesteld te worden.

Voor het zien van deze film zou je geld toe moeten krijgen.

-5* (maar dat kan helaas niet)

ontzettend goede film...

nee geintje..

wat een baggerfilm.. elke x dat geflits enzo.. je word er gek van! en dat acteren ook... ja en idd.. die lance henriksen.. ooh ooh.. dat je je heir voor leent!

avatar van aburex
Waardeloze prul. Zelden zo'n slechte film gezien.

avatar van TheLionKingFan
Dat bloed op de cover ziet er ook echt geloofwaardig uit