The Tracey Fragments (2007)

Canada

geregisseerd door Bruce McDonald
met Ellen Page, Ari Cohen en Zie Souwand

De vijftienjarige Tracey Berkowitz, gehuld in niet meer dan een douchegordijn, zit achter in de bus. Een bus die haar dichter moet brengen bij haar jongere broertje die niet alleen zoek is, maar ook nog eens denkt dat hij een hond is.

avatar van Inland Rabbit
Word dit straight to dvd of heeft dit ergens bios gehaald? Na Juno ben ik ntl op Ellen's page gaan kijken, en zag ik dit filmpje staan. Ziet er wel supergaaf ut.

avatar van matthijs_013
De film is afgegaan op meerdere festivals (waaronder Nedrland of Belgie nog kan ik me herrineren) en heeft op 2 november 2007 in Canada een echte release gehad. Dit zal in Griekenland op 21 februari gevolgd worden.. Door het succes van Juno zal het vast en zeker de Verenigde Staten bereiken en dan uiteindelijk ook wel Nederland. Misschien midden- of eind 2008?

avatar van Safri
In mei is de bioscooprelease in de VS

Geweldige trailer. Ben reuze benieuwd...

avatar van The_Game
Briljant opgenomen film. Bijna door de gehele film heen zie je 4 a 5 schermen. In elk scherm zie je de scene van een ander oogpunt. Dit is op het begin wat lastig te volgen en dan denk je ook, zou dit de hele tijd doorgaan? Ja dat doet het en het is een kunstwerk te noemen.
Ellen Page, die werkelijk de hele tijd in beeld is, is hier echt briljant te noemen. Vond je haar al goed in, de wel bekende, Juno en, de art-house, Hard Candy, dan moet je hier echt van genieten. Met dit talent word ze ooit nog een van de beste actrices ooit.

avatar van Observator
Deze film is een collage van aan elkaar en overelkaar heen geplakte beelden. Een effect dat verrassend snel went. Beelden - zichzelf herhalend, a-chronologisch, vanuit verschillende standpunten, na 20 minuten een title sequence vanuit het hoofdpersonages standpunt. Soms wat absurd, onsamenhangend en surrealistisch. Bijzondere personages, zoals een transsexuele pyschiater, een winkelbediende met hoorntjes op zijn hoofd, een clown en een paard dat af en toe opduikt. Alles samengeplakt rond het leven van de wat alternatieve, licht depressieve Tracey Berkowitz/Zerowitz, vertolkt door Ellen Page, die op zoek is naar haar broertje. Maar is die nog wel te redden?

Het is een vrij dun verhaaltje, maar wel mooi gebracht en in elkaar gezet. 3,5*

avatar van Safri
Ik kan niet zo heel erg veel met het verhaal, maar vond de montage en uiteraard de acteerprestatie van Ellen Page geweldig. Zij wordt een hele grote in hopelijk niet alleen Hollywood.

avatar van Inland Rabbit
Pff ik weet t niet zo met deze film.

Om maar weer es te beginnen met Ellen Page dan, die toch het grootste gedeelte van de film moet dragen. Dat gaat alweer erg goed. Uitstekende rol van een verward personage, wat vaak gewoon pech lijkt te hebben. Geen makkelijke rol lijkt me, maar het word goed neergezet.
Het idee achter de screens is duidelijk, de kijker laten voelen hoe verward Tracey moet zijn. Leuk gegeven en dat werkt ook wel heel goed, mooi uitgevoerd ook en visueel is het dus wel prima.
Dan krijg ik vervolgens het idee dat de film draait op een trucje. Leuk die sfeer die word neergezet en je kunt zeker veel inleven in het personage, maar daar stopt het een beetje. Als je namenlijk aan het verhaal denkt, moet je toch concluderen dat je veel naar hetzelfde heb zitten kijken, alleen gewoon vanuit andere perspectieven en anders in beeld gebracht.
Qua verhaal had ik het dus snel gehad, gelukkig blijven er wel wat scherpe opmerkingen en vooral veel sfeer en een visueel goed in elkaar zittende film over.

Is dat genoeg? Ik weet het niet. Het is allemaal wel goed, zeker het acteerwerk van Page weer en ook de benadering die de hele film heeft, maar uiteindelijk lijt het toch wat leger dan ik gehoopt had.
3.5* dus voor nu. Snel maar eens herkijken

avatar van danuz
Een jeugdige, kapotte, fragmentarische schreeuw. The Tracey Fragments doet denken aan Julien Donkey-Boy meets Vibrator meets Tarnation meets Pieces of April. Een kakofonie aan beelden - en daarmee gedachten - zorgt voor een fijne spiegel van de ziel. Over jeugdig ongeluk en bijna gek worden. Tijdje geleden dat ik nog zo'n film zag en had ik hem een paar jaar eerder gezien had hij mij waarschijnlijk harder geraakt.

Zonde van het talent in deze warige film ik werd gek van die vele screens.

avatar van jawaka
Ik dacht eerst dat het belachelijk was al die splitscreens de hele tijd . In de jaren 60 werd dit al gedaan, dus orgineel is het niet. Ik was ook bang dat het verhaal moeilijk te volgen zou zijn , op meerdere schermen tegelijk. Maar nu ik de film gezien heb, viel het me reuze mee. Het was juist mooi gedaan en makkelijk te volgen. Ik vind het nu een goed idee, en ik zou willen dat het vaker toegepast zou worden. Je kijkt naar een scherm, dan naar een ander , en dan hetvolgende. Ik was bang dat er te veel tegelijk gebeuren zou, en dat het meer een gimmick was.

avatar van lil'angel
fantastische film

avatar van Nephilim
Begin van de avond gezien maar hij is nog niet helemaal door gedrongen. Moet hem nogmaals kijken.
Vooralsnog heeft vooral het splitscreen (erg tof gedaan en totaal niet verwarrend) indruk gemaakt en Ellen Page (die zoals altijd geweldig is. ) zelf.

3.5 for now.

Ik wou deze film zien omdat Ellen Page er in meespeelde en ik vind ze een heel goede actrice. Ook hier speelde ze zeer goed. Maar wat een stomme film. Verhaal trekt op niets. Kwa filmmontage vond ik ook maar niets et al die beelden. Ik geef 1* voor de goede acteer prestatie van Ellen Page.

avatar van ExToR
Het eerste wat in deze film opvalt zijn de camera standpunten en de frame in frame beelden. Gedurende de hele film krijg je niet slechts een beeld te zien, maar zie je hetzelfde beeld vanuit verschillende perspectieven waarin af en toe ook een vertraging tussen de verschillende frames ziet. Erg apart, maar naar mijn mening ook erg irritant. Vooral wanneer de beelden snel achter elkaar veranderen en verspringen van frame is het eigenlijk onmogelijk om goed te zien wat er gebeurt.

Ook het verhaal is apart, dit komt mede omdat het plot/probleem van het verhaal totaal niet duidelijk is... Wat is het achterliggende verhaal überhaupt? De zoektocht naar haar broertje? Ik heb geen idee. Daarnaast verloopt het geheel ook niet chronologisch. Het einde geeft ook niet veel meer duidelijk. Al met al een erg vaag verhaal (als we het al een verhaal zouden mogen noemen).

Leuke toevalligheid is dat ik skipy05 zo vaak voorbij zie komen in de films die ik net gekeken heb omdat ellen page erin speelt . Ellen deed het inderdaad weer uitmuntend, net als de rest van de acteurs overigens.

Lastig om verder nog wat over deze film te zeggen, de acteerprestaties waren goed, het verhaal verwarrend en de mutiple frame montage maakte dit alleen nog maar erger. De film keek hierdoor ook niet echt lekker weg.

kan er 1,5* voor geven omdat ik hem toch uitgekeken heb met een bepaalde verwachting, ook het goede acteerwerk was leuk om te zien.

avatar van nognooit
Het verhaal is misschien wat kort, maar eigenlijk draait deze film niet zo zeer om het plot.
Door de collage montage en de scenes die we voorgeschoteld krijgen, leren we Tracey kennen.
De montage, die blijkbaar niet voor iedereen is weg gelegd, versterkt de band tussen kijker en Tracey.

Ellen Page weet de hoofdrol goed te vertolken en de soundtrack was ook erg fijn.