• 8.556.691 stemmen

Covert One: The Hades Factor (2006)

Thriller | 160 minuten (miniserie, 2 delen)

Genre: Thriller

Speelduur: 160 minuten (miniserie, 2 delen)

Geregisseerd door: Mick Jackson

Met onder meer: Stephen Dorff, Mira Sorvino, Blair Underwood

Plot Covert One: The Hades Factor

Voormalig geheim agent en ziekte-specialist Jon Smith werkt voor Covert One, een geheim spionagenetwerk bestaande uit poilitieke en technologische experts. Hun taak is corruptie en samenzwering op het hoogste niveau uit te schakelen. Wanneer drie Amerikaanse soldaten in Afghanistan besmet raken met het Ebola-virus, komt het team van Smith in actie. Ze merken al snel dat het zich snel verspreidende virus niet zomaar is ontstaan maar een moedwillig biologisch wapen is.

avatar van Raffael77

Raffael77

Goed gezegd man en dat mag wel vaker want onzin uitkramen doen er wel meer hier lol.

avatar van Legan

Legan

Ace Hanlon schreef:

De serie 24 begon in 2001

Het boek The Hades Factor kwam al in 2000 uit,

Wie heeft hier wie geïmiteerd, denk je?????

Wat heeft het boek, waar het bovendien losjes op is gebaseerd, nou weer hiermee te maken? Ieder boek kan je op ontelbare manieren verfilmen. En de manier waarop dat hier is gedaan, is overduidelijk nageaapt van de serie 24.

avatar van Ace Hanlon

Ace Hanlon

Legan schreef:

Beetje dom gelul, hè??

Het boek heeft er alles me te maken, maar jij hebt dus overduidelijk het boek niet gelezen!!!!

Als je dat wel had gedaan, had je kunnen constateren dat het boek redelijk gevolgd is en niet de serie 24, hoewel het natuurlijk heel goed mogelijk is dat "24" is gemaakt met dit boek van Robert Ludlum in het achterhoofd, maar dan blijft natuurlijk wel het feit, dat het imiteren van de "24-kant" afkomstig is.

Dus: toch wel een beetje dom gelul van jouw kant!!

avatar van polopolo150

polopolo150

AArdige film... Maar hij duurt wel echt te lang toen ik hem op TV zat te kijken, Gelukkig had ik hem ook opgenomen... maar oke..

Het wist me te boeien, acteerwerk was niet zo heel sterk, maar wel aardig. En ondanks dat deze film wel heel lang heeft geduurt, heeft het z'n tijd wel goed benut.

Dus een goeie 3,5 van mij.

avatar van Spetie

Spetie

Ace Hanlon schreef:

Dus: toch wel een beetje dom gelul van jouw kant!!

Legan, nog wat anderen en ik hebben het niet alleen zozeer over de inhoud, maar meer over de stijl, uitvoering, realtime etc. Daar was 24 toch echt de eerste in en is deze film een duidelijke kopie van. Het boek had ook op een andere manier verfilmd kunnen worden, dan had niemand het waarschijnlijk over 24 gehad.

Dom gelul dus van jou, dat "beetje" kan gerust weggelaten worden.

avatar van martlybra

martlybra

Het boek vond ik echt super en eigenlijk had ik gehoopt dat de film in de buurt zou komen, maar helaas... 4* voor het boek, 3* voor de film. Blair Underwood deed het echt goed als Addison vond ik.

avatar van Ace Hanlon

Ace Hanlon

Spetie schreef:

Dom gelul dus van jou, dat "beetje" kan gerust weggelaten worden.

REALTIME???????? The Hades Factor?????????

De film duurt 2:43. Het verhaal ettelijke weken.

Als je dat realtime noemt is dat geen dom gelul, zelfs geen stom gelul, maar dat is niet meer of minder dan achterlijke gelul!!!!!!! En inderdaad, dat "beetje" kan hier wegblijven!

avatar van skip

skip

Goede film, vond deze lekker wegkijken met voldoende spanning. 3*

avatar van michaelnight

michaelnight

wel een aardige film heb hem gewoon aan een stuk kunnen kijken maar een film zoals outbreak wat ik toen echt een topper vond is het ook weer niet

avatar van eavymetal

eavymetal

Het is best wel een goede film, maar een echte topper is het nou ook weer niet ondanks het feit dat Robert Ludlum het verhaal geschreven heeft.

avatar van nightbreed

nightbreed

Leuke avondvuller, maar behoorlijk middelmatig op alle vlakken. Door het matige script en de oppervlakkige karakters wordt het ook nergens echt spannend.

avatar van @quikfit

@quikfit

Aardige film maar een echte topper is het niet.

avatar van Slam_Duck

Slam_Duck

Interessante film waarbij de 160 min goed wegkijken. goed verhaal, goede achtergrond muziek om de spanning wat op te drijven.

Een klein minpuntje maar dat zal dan aan mij gelegen hebben dat het wat ingewikkeld was om te volgen op het begin van de film. Er werd heel weinig kennis vooraf gegeven en werd je letterlijk in de film gesmeten met verschillende senario's/mensen en groeperingen, wat voor mij wat moeilijk was.

Maarja, hier is weeral een nieuw geheim netwerk besproken wat vrij cliché is en de basis voor vele actie films.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Prima actie film, die inderdaad vlot wegkijkt, aanrader voor een avondje in het weekend.

Ik had het boek gelezen en deze film geeft dit prima weer.

avatar van voomzap

voomzap

Lijkt Jack Bauer wel op de cover.

avatar van Embie

Embie

Verschrikkelijke film! Dodelijk saai.

avatar van filmofiel

filmofiel

Redelijke film maar wel met flink wat missers. Een serveerster die op het toilet dood word gevonden met knipperende oogleden, even later een gevangene die in een plas bloed ligt waarvan een bewaker zegt dat ie moet opstaan....ga zo maar door.

avatar van m1701

m1701

Goeie film

Spannend van begin tot het eind

Ondanks lange speelduur verveelde deze film niet.

3,5* zeker moeite waard

avatar van zyntex

zyntex

De film begint goed maar naar het eind toe verliest het spanning

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Die badguy met dat pruikje op zijn harses, wie bedenkt zoiets .

Standaard werkje wat uitmuntend van een combinatie Outbreak en de serie 24 gejat is.

De kwaliteit van bovengenoemde is echter niet gehaald, maar we kunnen stellen dat het een leuk middel tegen verveling is maar meer niet.

Ga er daarom verder ook geen woorden aan vuilmaken.

avatar van Phantasm

Phantasm

Aardige thriller waar ik me prima mee heb vermaakt.