Shooting War (2000)

Alternatieve titel: Shooting War: World War II Cameramen

Documentaire

geregisseerd door Richard Schickel
met de stem van Tom Hanks

Tom Hanks vertelt in deze documentaire over het leven en werk van oorlogsfotografen in de Tweede Wereldoorlog. Zij werken letterlijk in de strijd van leven op dood. De oorlogsmachine draait op volle toeren en zij proberen alle aspecten van het leven in oorlogstijd in beeld te brengen. De gruwelijke misdaden, de pijn van de slachtoffers. Een heel assortiment aan beeldmateriaal maakt van deze documentaire een reconstructie van de Tweede Wereldoorlog.

avatar van Bramha Bull
wat een gruwelijk goede documentaire.
ik heb zelfs beelden gezien die ik nog niet eerder ergens heb gezien, en dit waren zeer schokkende beelden.

voor mensen die geinteresseerd zijn in WO2, is dit een must see.

zeer imposant.