Boy Called Twist (2004)

Zuid-Afrika

geregisseerd door Tim Greene (II)
met Jarrid Geduld, Peter Butler en Kim Engelbrecht

Een vondeling op de stoep van het weeshuis. Ze noemen hem Twist (naar de befaamde Oliver) en de jongen wordt een speelbal in de handen van corrupte volwassenen. Na een zoveelste vlucht belandt Twist in de stad en komt terecht onder de vleugels van Fagin, de leider van een bende straatboefjes. Het lijkt allemaal een spel: het vrijgevochten plezier onder elkaar, de roes van de lijm, het vrolijke leven op straat, een veilig dak boven het hoofd en de goede zorgen van straathoertje Nancy. Maar zonder het te beseffen, wordt Twist steeds door spiedende ogen in de gaten gehouden.