The Love Light (1921)

geregisseerd door Frances Marion
met Mary Pickford, Evelyn Dumo en Raymond Bloomer

Angela Carlotti onderhoudt een vuurtoren in Italië. Hier wacht ze op haar broers, die waren vertrokken voor de oorlog. Ze ontdekt dat zij overleden zijn en zoekt troost in de armen van een Amerikaanse schipper. Maar dan blijkt dat de schipper een Duitse spion is. Angela moet kiezen voor de man op wie ze verliefd is, of voor haar familie.

avatar van matthijs_013
Aardig saaie film.

avatar van alexspyforever
Nou saai zoals mijn voorganger hier zegt, zou ik het niet noemen. Het werd zelfs nog spannend naar het einde toe. De film lijkt in het begin op een comedy met wat gek heen en weer geloop en zelfs met wat dronken dieren. Daarna wordt het wel erg dramatisch oorlogsdrama met bedrog, leugens, verdriet en de nodige trama's. Niet slecht maar toch niet zo mijn ding. Het einde was uiteindelijk wel voorspelbaar, maar kon er wel mee leven. Vooral de scènes op het water en met de vuurtoren vond ik knap.