Gangster (2006)

India
Misdaad / Drama

geregisseerd door Anurag Basu
met Kangana Ranaut, Shiney Ahuja en Emran Hashmi

Simran is een mooie jonge vrouw die een verhouding heeft met misdadiger Daya. Door een gebeurtenis in haar leven is ze alcoholist geworden waardoor ze naar zelfdestructie neigt. Dan ontmoet ze Akash die haar uit die situatie wil halen en een normale toekomst wil aanbieden. Maar Daya wil haar hetzelfde aanbieden door uit de misdaad te stappen en een normaal leven te leiden. Simran staat dan voor een moeilijke keus.

Greeneyelady1
De film gangster heeft je in zijn greep vanaf minuut. Deze film is een echte tranentrekker en er zitten een paar prachtige liederen tussen!

Een welverdiende 5!

Goede film, goed verhaal goede script goede liedjes Ya ali vond ik echt mooi.

avatar van Mangkon
Is deze film ergens te koop of te huur op dvd?

Ik heb al aardig wat Bollywood-films gezien, maar zo kende ik het nog. Een dramatische liefdesgeschiedenis op ingenieuze wijze verweven met een keihard misdaadverhaal. Spannend en romantisch, haast perfect.
Een formidabele film met een ijzersterk scenario, schitterend acteer- en camerawerk en een indrukwekkend debuut van de beeldschone Kangana Ranaut. Ook de soundtrack met (naast de onvermijdelijke Indiase liedjes) Mantovani-achtige muziek is heel erg mooi.