Greyfriars Bobby (2005)

Verenigd Koninkrijk
Avontuur / Familie

geregisseerd door John Henderson
met Christopher Lee, Ian Richardson en James Cosmo

1865, Edinburgh Schotland. De oude schapenhoeder is ziek en het gaat slechter met de boerderij waar hij werkt, dus gaat hij op zoek naar ander werk en moet afscheid nemen van de hond Bobby, die hem altijd gezelschap hield. De hond is echter erg aan hem gehecht en gaat ervandoor, achter hem aan. Als de oude man sterft blijft Bobby bij het graf in Greyfriars liggen, en de eigenaar van een eethuisje voedt Bobby en helpt hem om op het kerkhof te kopen, dat verboden voor honden is. Loslopende honden zijn echter ook verboden, en Bobby draagt geen halsband.

avatar van speedy23
Remake van Greyfriars Bobby: The True Story of a Dog uit 1961. Ik ben echt benieuwd.

avatar van Brix
Leuke familiefilm, gebaseerd op ware feiten.
Alleen was de echte Greyfriars Bobby een Skye terriër en geen Westhighland White, zoals in deze versie van het verhaal.

E.e.a. is wat geromantiseerd, maar de echte feiten zijn behouden gebleven.
Grappig hondje ook
Hopelijk veroorzaakt het uitzenden van deze film niet weer een run op dit dit soort hondjes, want dat doet het ras geen goed.
TV reclames met Westies voor hondenvoer jaren geleden zorgden voor over-fokken van Westhighland terriërs met de nodige negatieve gevolgen.

avatar van lars-pixar
Wat een zwakke vertoning om weer een film te gaan maken die al bestaat.Slechte film waarin in matig wordt geacteerd en waarin in ze wel de tijd nemen zeg, veel te lang.Moet je nou zien 8 stemmen zo onbekend is deze film, en zo goed koop (Ook voor Tv dan) 1,0*

avatar van aspro
hij is zondag 15 augustus uitgezonden op ned3 bij de NCRV.
En eerlijk wat een mooie film heel mooi opgenomen in prachtige kleuren.
en een hele mooie rol van Cristopher lee als burgemeester.
een erg aandoenlijke film,dat heb ik met zo,n soort films.

avatar van Brix
Doet het bij mij ook altijd wel dat soort van films aspro.
Probeer ook deze versie eens als je de kans krijgt:

Greyfriars Bobby: The True Story of a Dog (1961)

avatar van Uzza_Sparta
eigenlijk is deze versie een tegenvaller want het waargebeurd verhaal is hier grootendeels herschreven, en er is bijzonder weinig overgebleven van de echte Bobby.
Volgens mij was deze ook als een televisiefilm gemaakt met weinig geld.
geen aanrader