Anna Karenina (1985)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Simon Langton
met Jacqueline Bisset, Christopher Reeve en Paul Scofield

Anna Karenina reist naar Moskou om het huwelijk van haar broer en schoonzus uit het slop te helpen. Zo ontmoet ze de knappe officier Vronsky die smoorverliefd op haar wordt en haar achterna reist naar Sint-Petersburg.

avatar van Richard1189
Al in 1987 als twee-delige film op de TV. Jacqueline Bisset is een hele mooie tragische Anna Karenina en ondanks de grootheid van Garbo in de 1935-versie, zie ik liever Bisset. Van een user van IMDb: 'When Count Vronsky, played by Christopher Reeve, falls off his horse in the race scene I shiver; knowing that is how that fine young man was later incapacitated in real life. It is absolutely chilling!!'