Pars Vite et Reviens Tard (2007)

Alternatieve titel: Have Mercy on Us All

Frankrijk
Thriller

geregisseerd door Régis Wargnier
met José Garcia, Marie Gillain en Lucas Belvaux

De Parijse Politie-inspecteur Adamsberg heeft te maken met een vreemde zaak: vier schilderingen die aangebracht zijn op enkele gebouwen in de stad. Op een andere plek in de stad is nieuwsman Joss Le Guern de wanhop nabij. Hij krijgt al dagen lang uiterst merkwaardige berichten in zijn post over een op hand staande ramp. De onduidelijke berichten zijn geschreven in het oud-Frans en Latijn en refereren aan een soort van plaag...

avatar van Filmkriebel
Begon goed... vanaf de tweede helft bleek het uiteindelijk een erg onwaarschijnlijk en zwak verhaal te zijn. Het onderzoek bouwt verder op toevalligheden waar ik geen minuut in geloofde bvb die foto van enkele mannen in Afrika, die de aandacht trok van de inspecteur en toevallig de juiste piste was, de snelheid waarmee de politie ter plekke komt wanneer een vrouw belt om hen te verwittigen dat er iemand een teken op de deur aan het schilderen is, die domme scène waarin Marie Gillain en Garcia betrapt worden door Garcia's geliefde enz enz. . Eigenlijk is het verhaal nogal een fiasco. Met de hakken over de sloot een 2,5*.