• 8.251.779 stemmen

Tales from the Neverending Story (2001)

Fantasy / Familie | 375 minuten (miniserie, 4 delen)

Genre: Fantasy / Familie

Speelduur: 375 minuten (miniserie, 4 delen)

Alternatieve titel: Die Unendliche Geschichte - Die Abenteuer Gehen Weiter

Oorsprong: Duitsland / Canada

Geregisseerd door: Giles Walker en Adam Weissman

Met onder meer: Mark Rendall, Tyler Hynes, Victoria Sanchez

IMDb beoordeling: 5,1 (827)

Plot Tales from the Neverending Story

Wanneer de moeder van Bastian door een mysterieus ongeval in het ziekenhuis terecht komt, is de jonge Bastian totaal van slag. Aangewezen op zijn vader, die al jaren geleden zijn moeder heeft verlaten, gaat de jongeman verslagen op zoek naar afleiding. Hij komt terecht in een geheimzinnige curiositeitenwinkel. Hier ontmoet hij een oudere man die hem het boek "The Tales of the Neverending Story" schenkt. Door een duistere kracht wordt Bastian volledig door het boek opgeslokt en kan hij niet stoppen met lezen....

avatar van JP

JP

mmmmmmmm. Iemand gezien? Samen met de originele film voor weinig te koop bij kruidvat.nl...

avatar van GerwinF

GerwinF

Die poster doet me denken aan die van Lord Of The Rings

avatar van 10_cent

10_cent

ik heb deze gezien, hij wordt nog vervolgd met 3 andere delen. Maar hij is echt bagger, volgt het hele originele verhaal niet meer. Erg jammer. 1,5*

avatar van Leviwosc

Leviwosc

Ik had deze film in een opwelling gekocht, er vanuitgaande de originele versie te kopen. Daar had ik achteraf nogal spijt van, want ik vind deze versie nogal tegenvallen. 2 sterren.

avatar van Saldek

Saldek

Ik dacht dat de film van een behoorlijk kaliber moest zijn. Met de titelsong van Limal die toen een hit was besloot ik mezelf onlangs toch maar eens over de drempel te wagen en deze te huren.

Ik heb me grondig zitten vervelen. Ik heb nog moed kunnen vinden het een uur vol te houden, maar zelfs dat uurtje is werkelijk verspilling van mijn tijd geweest. Toen ging 'ie toch echt uit. Vond er geen ruk aan. 1

avatar van Galactus

Galactus

Leviwosc schreef:

Voor mij geldt precies hetzelfde, echt een kat in de zak.

10_cent schreef:

ik heb deze gezien, hij wordt nog vervolgd met 3 andere delen.

Op de afbeelding staat deel 1 (The Beginning), maar volgens de omschrijving is dit de 4-delige miniserie, dus ook The Gift, Badge of Courage en The Luck Dragon's Discovery zitten erbij.

Ik heb ze alle vier gekeken om ze gezien te hebben, maar het was wel zonde van m'n tijd eigenlijk. Misschien wel leuk voor jonge kinderen.

avatar van Hando

Hando

Het zag er erg goedkoop uit allemaal, de wezel die voor de komische noot moest zorgen was erg irritant, het acteerwerk van de held van Fantasia was erg zwak, maar wat was die Xayide heerlijk hot en evil.

nokkie335

GerwinF schreef:

Die poster doet me denken aan die van Lord Of The Rings

jah echt wel

avatar van Leviwosc

Leviwosc

Galactus schreef:

Voor mij geldt precies hetzelfde, echt een kat in de zak.

Het is lullig, maar ik ben dan toch niet de enige die deze fout heeft gemaakt. Ik wil de originele film nog eens zien, die wilde ik aanvankelijk ook hebben.

avatar van mhennink

mhennink

Ik kon deze film niet waarderen. Een of ander raar fantasyverhaal wat me nogal een kleuterachtig gevoel gaf.

Horrorizer

Wel aardige serie maar de originele film is tig malen beter dan deze.

avatar van film_kaza

film_kaza

Ik heb 1 van de delen in bezit. Maar het valt tegen. De acteurs doen het matig en vooral de kostuums en decors zien er slecht uit. Dus ik hoef de rest niet te zien.

avatar van Morgana7

Morgana7

Dit is een ingekorte versie van een langere serie van 13 delen van 45 minuten. Waarschijnlijk is daardoor het geheel een stuk minder geworden. De lange versie vond ik echt de moeite waard om te kijken, minstens net zo goed als de film!

Helaas is deze versie bijna nergens meer te krijgen. Toen ik het nog niet wist heb ik er de helft van gekocht, in de veronderstelling dat het de hele serie was. Ik dacht er zelfs over om toch deze verkorte versie te kopen, maar ik verwachtte al dat het minder zou zijn. Er staat helaas ook niets van op internet.

Erg jammer dat ze het zo hebben beperkt!

2.5* voor deze versie, 4* voor de langere.

avatar van barns

barns

Het verhaal is nog wel oke, maar die uitwerking slaat echt alles, die hele fantasiewereld is zo enorm slecht in elkaar gezet. Slechte decors en alles ziet er gewoon verschrikkelijk nep uit. Deze film zou ik op die manier echt niet plaatsen in 2001..

zware tegenvaller.

avatar van Phantasm

Phantasm

Valt voor een keertje te doen, maar geef mij de orginele films maar, zijn veel leuker.

avatar van puckb96

puckb96