I Know My First Name Is Steven (1989)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
190 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Larry Elikann
met Cindy Picket, Corin Nemec en Luke Edwards

Het waargebeurde verhaal over de ontvoering van het 7 jaar oude jongetje Steven Stayner. Hij werd van de ene op de andere dag weggesleurd van zijn ouders en vervolgens 7 jaar lang sexueel misbruikt. Steven bracht al die tijd door bij een man die hem een andere naam gaf en die hem liet geloven dat zijn ouders hem niet meer wilden zien. Het gevecht van een kind dat zoiets niet wil en niet kan begrijpen.

avatar van geronimo
Lang geleden gezien, maar heeft wel heel veel indruk op me gemaakt. Vooral Nemec.

avatar van Ibrahim
Een indrukwekkende en een aangrijpende film die ondanks de lange tijdsduur boeiend blijft. en zoals geronimo vermeldde goed geacteert van Nemec.

Wat een kuttitel. Ziet er uit als een tweedelige miniserie.

't Is ook 'n tv-film, maar wel 'n zeer toepasselijke titel

avatar van Jordy
Jordy (admin)
gokje: hij heet steven?

avatar van geronimo
Check out the big brain on Jordy!!

Pulp Fiction !

Zeer aangrijpende film, erg goed (ook al is het alweer een tijd geleden dat ik 'm zag herinner ik me deze film nog erg goed.) ****

starbright boy (moderator)
Corin Nemec zit nu in de B- en C films.

oh ik zoek deze al erg lang grrrr

avatar van 93.9
Heb 'm als mini serie gezien en ik werd er heel erg depri van.

starbright boy (moderator)
Poster is trouwens de voorkant van een boek denk ik.

Destijds de meest favoriete film van mijn moeder. Kan hem zelf haast niet meer voor de geest halen. Er staat me iets bij van Steven bij een telefooncel, maar daar blijft het ook bij...

starbright boy schreef:
Poster is trouwens de voorkant van een boek denk ik.

is zeker van een boek

Heel erg indrukwekkend... Wat `n vreselijk verhaal!

Prachtige film, denk ik ooit jaren geleden gezien op tv (verdeeld over meerdere weken)

Prima werk, waar de realiteit perfect in weer wordt geschreven!

avatar van De Knip
Aardige miniserie, maar het is lastig om je in de hoofdrolspeler te verplaatsen. Mij lukte het eigenlijk niet. Ik zat me meer te ergeren daan het irritante stoicijnse gedrag. Soms met een uitspatting, ik vond het niet echt overtuigend. Tweede deel minder interessant dan het eerste uur:

***

Een tijdloze, tragische, hartverscheurende, intense, maar ook iets te lang durende televisiefilm over (seksueel) kindermisbruik, de nachtmerrie van de betrokken ouders en een falend politieoptreden + rechtssysteem, gebaseerd op ware gebeurtenissen.
Er wordt verdomd goed geacteerd, in het bijzonder door de kinderen en jongeren.

starbright boy (moderator)
Dit verhaal ging trouwens nog verder: Volgens mij zit het door een tekstje aan het einde nog in de film dat de echte Steven in 1989 omkwam bij een motorongeval. En Stevens oudere broer Cary werd 10 jaar na de film opgepakt voor vier lustmoorden en zit nu op Death Row.

Verdorie, wil de film zo graag opnieuw zien maar moeilijk te vinden zeg! :-/

starbright boy (moderator)
Link naar een illegale stream + reactie verwijderd.

avatar van Phantasm
Prima dramafilm, goed geacteerd, had deze vroeger ook al eens gezien.

Waar hebben jullie hem kunnen bekijken?