Courage Mountain (1990)

Verenigde Staten / Frankrijk
Familie / Avontuur

geregisseerd door Christopher Leitch
met Juliette Caton, Joanna Clarke en Nicola Stapleton

1915 Zwitserland. De tiener Heidi verlaat haar grootvader in de bergen om les te krijgen in een internaat. Peter gaat de dienst in. Het meisjesinternaat krijgt ook met de oorlog te maken als soldaten het internaat als commandopost gaan gebruiken.

avatar van Armin
Ligt nog vaag in het geheugen. Slecht ! *1/2

avatar van SPT
SPT
Naar mijn mening is deze film enigszins ondergewaardeerd. Het is een typische familiefilm voor met de kerstdagen, en ik heb er in die context toch een aantal keren met plezier naar gekeken. Natuurlijk hoeven we het niet te hebben over het sterke plot of de mate van uitmuntendheid van acteerprestaties, maar daar gaat het bij deze film ook niet om.