• 8.348.946 stemmen

Genre: Familie / Avontuur

Oorsprong: Verenigde Staten / Frankrijk

Geregisseerd door: Christopher Leitch

Met onder meer: Juliette Caton, Joanna Clarke en Nicola Stapleton

IMDb beoordeling: 5,7 (849)

Plot Courage Mountain

"Their climb to freedom will become the greatest adventure."

1915 Zwitserland. De tiener Heidi verlaat haar grootvader in de bergen om les te krijgen in een internaat. Peter gaat de dienst in. Het meisjesinternaat krijgt ook met de oorlog te maken als soldaten het internaat als commandopost gaan gebruiken.

image

avatar van Armin

Armin

Ligt nog vaag in het geheugen. Slecht ! *1/2

avatar van SPT

SPT

Naar mijn mening is deze film enigszins ondergewaardeerd. Het is een typische familiefilm voor met de kerstdagen, en ik heb er in die context toch een aantal keren met plezier naar gekeken. Natuurlijk hoeven we het niet te hebben over het sterke plot of de mate van uitmuntendheid van acteerprestaties, maar daar gaat het bij deze film ook niet om.