Valley of Angels (2007)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Jon Rosten
met George Katt, Danny Trejo en Caroline Macey

Een jonge drugsdealer woont in een van de betere wijken in het westen van Los Angeles. Hij hangt lekker de beest uit, totdat hij besluit zijn wilde leven achter hem te laten. Alleen gaat dat niet helemaal zonder problemen...

Heb zelden zo'n slechte film gezien, wilde hem eigenlijk na ongeveer 45 minuten uitzetten, maar heb hem toch afgekeken. Zonde van mijn tijd. De acteurs zijn erg slecht en het verhaal sukkelt maar een beetje voort. ik zeg : zonde van je tijd.

Gewoonlijk maak ik af waar ik aan begin. Ik moet echter toegeven dat de mensen die hebben besloten deze film na een half uur uit te zetten een betere keuze hebben gemaakt. Wat een ontzettend slechte film. Het acteerniveau zakt steeds weg, en de verhaallijn is te voorspelbaar voor woorden.

avatar van Dariuszx
Vind het een B film niet de moeite waard om naar te kijken

Heb de film gezien en vond het niet de moeite waard.
Zonde van je tijd.

avatar van Metalfist
Life is a long shot..

Valley of Angels was één van de drie films die ik voor mijn broer voor kerstmis had gekocht en gisteren hadden we allebei een vrije avond dus besloten we om een film op te zetten. De film leek ons vooral de moeite vanwege Danny Trejo want die is altijd geknipt voor dit soort rollen en kan gemakkelijk een film naar een hoger niveau dragen. Hier is dat niet het geval.

Vooral ook omdat de rol van Trejo op zich eigenlijk vrij klein is. Zijn verbeten kop siert menig poster en DVD hoes van Valley of Angels maar de film concentreert zich vooral op de problemen van lokale drugsdealer Zeus. Die heeft blijkbaar vroeger een groot deel filosofische boeken verslonden want het enige dat er uit zijn mond komt zijn zogezegd 'diepe' gedachten wat resulteert in een vrij saaie film. Het is nog even interessant met de zogenaamde blacksuits maar eens die effectief op de proppen komen dan blijken het echt belachelijke bad-guys te zijn. Zo'n stel losers die precies perfect uit een derderangs vervolg (Joe Pesci en Daniel Stern uit deel 1 zijn natuurlijk helden) van Home Alone zouden kunnen komen. Voor de rest krijgen we een halfbakken verhaal waarin onze drugsdealer van dienst dieper en dieper in de shit geraakt en ondertussen de vreemdste types tegen komt. Vraag me nog altijd af wat ik van die dikke viking en die player moet denken, hilarisch trouwens dat die naar het einde van de film even Zeus zijn zustertje gaan redden. De scènes waarin Hector (Trejo) in verschijnt zijn op één hand te tellen maar het einde is dan ook een teleurstelling. Hector staat daar een halfuur lekker badass te wezen en wordt dan op zo'n stomme manier neergeschoten. Het einde druipt van de symboliek (Zeus die als een genagelde Jezus aan het kruis sterft op de parking van een vliegveld) waardoor de film zowaar nog belachelijker lijkt te worden.

Danny Trejo is op zich wel weer leuk als de ketterende en vloekende drugs supplier Hector maar zoals ik daarjuist al zei is zijn rol gewoon veel te beperkt om de film enigszins beter te maken, hoewel dat is ook niet helemaal waar want als Trejo hier niet in had gezeten dan had de film waarschijnlijk nog lager uitgekomen. George Katt speelt hier precies voor de eerste keer een hoofdrol en dat is er aan te zien. Totaal geen charisma en het filosofische gaat hem ook compleet niet af. Hilarisch trouwens dat de 16 jarige Heather Trzyna de rol van een 13 jarige moest spelen. Viel vooral niet op.. De rest van de acteurs zijn niet veel beter eerlijk gezegd. Jessica Diaz, weliswaar hier gecrediteerd als Jessica Martine, ziet er niet slecht uit en dat brengt nog even licht in de duisternis maar daar stopt het dan ook.

Film die je perfect kunt laten liggen tenzij je een enorme fan bent van Danny Trejo maar die heeft zonder twijfel ook een stuk interessanter werk gemaakt, ik denk maar aan het recente Machete om een voorbeeld te geven. Hetgeen me eigenlijk nog het meest verbaast zijn de positieve commentaren over Katt op Imdb.