The Rutles 2: Can't Buy Me Lunch (2004)

Alternatieve titel: Can't Buy Me Lunch: Another Look at the Rutles

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Eric Idle
met Eric Idle, Jimmy Fallon en Kevin Nealon

Reporter Melvin (Idle) keert terug naar hetzelfde hotel waar hij meer dan twintig jaar geleden een reportage maakte over de populaire band The Rutles. In deze vervolgdocumentaire interviewt hij, in plaats van te vertellen hoe het met The Rutles-leden vandaag de dag gaat, onder andere Tom Hanks, Steve Martin en David Bowie en vraagt om hun herinneringen aan de band die een grote sensatie was in de jaren '60 en '70.

avatar van streeter
Als je een fan van de eerste film bent, kijk dit vervolg dan vooral NIET.
Laat je ook niet misleiden door de grote lijst van beroemde acteurs, want ze zijn niet grappig in deze film. Tom Hanks is vooral veel van te horen, en geeft net als de andere sterren die geinterviewd worden allerlei verzonnen verhaaltjes over de Rutles - maar het is bijna niet te geloven hoe ongrappig hij is.
Robin Williams speelt ook een klein rolletje in de film (niet als hemzelf) en is ook niet grappig. Bill Murray speelt niet mee in de film - wat er op imdb staat is fout. Er is alleen archival footage van hem te zien. (ik heb een correctie aan imdb ingestuurd)
De eerste Rutles film (geregisseerd door Gary Weis) is wel leuk maar dit was om te huilen. Tom Hanks, Steve Martin en de vele anderen die hier meer dan 5 minuten in meespelen mogen zich hier om schamen - niet omdat de film slecht is (daar kunnen ze niet veel aan doen) - maar omdat ze zelf niet grappig zijn. Vooral Hanks, waarvan ik dacht dat hij wel beter kon doen met improvisatie, is verschrikkelijk.

En geen wonder dat 0 van de Rutles, behalve Idle, en Weis, niet meededen hieraan.

Ook, een groot deel van deze film (misschien 40%) bestaat uit clips van de eerste Rutles film. Op het eind staat 'written and directed by Eric Idle' en dan alle credits... tot op het hele eind, wanneer de regisseur van 40% van de film eindelijk credit krijgt: 'original Rutles footage directed by Gary Weiss' - verkeerde spelling (het is Weis), maar ja... nog een teken van wat een flut-presentatie dit is.

0.5

Bob Cremers
Het tweede is altijd slecht.

avatar van Pieter Montana
De 1ste Rutles vond ik zelf al niet zo geslaagd dus het 2de deel hoef ik ook niet te zien.

Geef mij maar "Beatles Anthology"

Bob Cremers
Goed zo Montana ben je ook een Beatlefan ?

avatar van Pieter Montana
Bob Cremers schreef:
Goed zo Montana ben je ook een Beatlefan ?
Nee,eerder een ultramegafreakgeobsedeerde fanaat