Tsisperi Mtebi Anu Daujerebeli Ambavi (1984)

Alternatieve titels: Golubye Gory, Ili Nepravdopodobnaya Istoriya | Blue Mountains, or Unbelievable Story | De Blauwe Bergen

Sovjet-Unie

geregisseerd door Eldar Shengelaya
met Ramaz Giorgobiani, Sesilia Takaishvili en Teimuraz Chirgadze

Als een Georgische schrijver zijn roman "Blauwe bergen" gepubliceerd wil zien, moeten eerst een heleboel ambtenaren hun toestemming verlenen. Maar voordat die allemaal van een exemplaar zijn voorzien en het hebben gelezen, zijn er 4 seizoenen vergleden. Eentje doet nooit zijn deur open, een ander is altijd ziek, weer een ander heeft het te druk en er zijn er ook die altijd zitten te schaken. Als de schrijver bijna zijn laatste paraaf heeft veroverd, staat de Georgische bureaucratie letterlijk op instorten.