A Little Thing Called Murder (2006)

Komedie / Drama

geregisseerd door Richard Benjamin
met Judy Davis, Jonathan Jackson en Chelcie Ross

Gebaseerd op het waargebeurde verhaal van het moeder/zoon misdaadteam Sante en Kenny Kimes, die door het land reisden en zeer vele misdaden pleegden, waaronder diefstal, fraude, slavernij en moorden die de hele wereld schokte.

avatar van Mug
Mug
In de VS zijn ze welbekend, ma en zoon Kimes. Ik had nog nooit van ze gehoord. Ik ben de film ingegaan alsof het niet een waargebeurd verhaal is (ik kan het me niet eens voorstellen dat dit waargebeurd is....maar misschien gingen de makers flink over de top w.b. extravaganza en merkwaardigheden, maar blijkbaar was Sante echt zo... )

Maar goed, Judy Davis is weer-ga-loos. Wat een performance. Ze draagt de film, en een pruik.

A Little Thing Called Murder is - ondanks een waargebeurd verhaal gemaakt voor LifeTime TV - geen saaie bedoeling. Integendeel, de film is hilarisch voor woorden. Of de kijker nu wel/niet een goed beeld krijgt van de gebeurtenissen kon me niks schelen. Puur entertainment vol goedmoedige doch bevreemdende scenes.

Het is wel jammer dat Judy Davis te zeer imponeert, waardoor de rest in de schaduw komt te staan. 3,5*, verrassend goed.

avatar van nightbreed
Dit zeer interessante verhaal wordt hier veel te luchtig gebracht, waardoor de zaak aan kracht verliest. Die vreselijke dame wordt hier afgeschilderd als een leuk maar stout vrouwtje, terwijl het een ziekelijk egoïstische en narcistische sociopaat is. Als ze het dan toch met humor wilden bedekken, dan zou inkzwarte humor, in de stijl van American Psycho, een veel betere keus zijn geweest. Die nepinterviewtjes, waardoor de film op een semi-docu zou moeten lijken, voegden niets toe en haalden alleen maar de vaart uit de film. Ik hoop dat dit verhaal nog een keer wordt verfilmd, maar dan op een rauwe en realistische wijze. Deze TV-film is natuurlijk aan veel dingen gebonden, maar desondanks hadden ze er veel meer uit kunnen en moeten halen.