The Courage to Love (2000)

Canada / Verenigde Staten
Drama / Romantiek

geregisseerd door Kari Skogland
met Vanessa L. Williams, Gil Bellows en Karen Williams

Dit is het verhaal van een zwarte vrouw uit de gegoede klasse in het New Orleans van voor de Burgeroorlog. Ze accepteert haar huidige positie niet en weigert de man te trouwen van haar vaders keuze. Ze zoekt toenadering tot een Franse dokter en wordt verscheurd door liefde voor hem en haar behoefte de mensen in New Orleans te helpen.

avatar van Baboesjka
Ik vind het een saaie film. Ik kwam er moeilijk doorheen en ik heb het laatste stuk niet gekeken. De personages vind ik veel te serieus, ik kon mijn hoofd niet bij het verhaal houden en ik vind het niet zo mooi gemaakt. Het ziet er goedkoop uit. Ik vind het thema mooi, een donkere vrouw die strijdt voor gelijkheid, maar meer positiefs heb ik er niet over te zeggen. 1,5*