The Vagabond Lover (1929)

1 stem

Komedie / Muziek

geregisseerd door Marshall Neilan
met Rudy Vallee, Sally Blane en Marie Dressler

Rudy Bronson vormt samen met andere studenten een band en ze besluiten om naar Long Island te gaan, waar zijn saxofoonleraar Ted Grant woont bij wie hij een cursus per post volgt. Grant en zijn manager zijn het beu de pogingen voor erkenning te moeten aanhoren en ze vluchten naar de stad. In een laatste poging forceren de jongeren de deur van het huis, maar worden daarbij betrapt door de buurvrouw en haar mooie nichtje die de politie belt. Om de gevangenis te ontlopen doet Rudy zich voor als Ted Grant die zijn sleutel is verloren.

Dick2008
Eerste film met Rudy Vallee, bekende crooner, orkestlieder en saxofonist van The Connecticut Yankees. Het was een echte sweetband, zoals de meeste in die tijd, hoewel er ook degelijk hot swing werd gespeeld. Hij zou later nog als acteur in vooral de jaren '40 in diverse films te zien zijn. Vanwege de muziek kan het interessant zijn. Zo spelen ze o.a. een bekend nummer Nobody's Sweetheart. Verder een soort Laurel and Hardy-achtige film. 2.0