The Affairs of Martha (1942)

1 stem

geregisseerd door Jules Dassin
met Marsha Hunt, Richard Carlson en Marjorie Main

Een stadje staat op zijn kop als een dienstmeisje een boek schrijft over haar werkgever en zijn sexuele uitspattingen. Als het meisje achteraf verliefd wordt op de man heeft ze spijt van haar daad. De werkgever heeft opeens ernstige bedenkingen van zijn daden maar wil zo snel mogelijk het dienstmeisje vergeten.

avatar van Dutchfan
Geslaagde komedie over de paniek die ontstaat in een klein stadje als blijkt dat een dienstmeisje een boek schrijft over de familie waar ze werkzaam is.

Over welk dienstmeisje het gaat,weten de bewoners niet en elke familie heeft zo zijn eigen redenen om bang te zijn voor de publicatie van het boek.

De cast doet het goed.