They Made Me a Criminal (1939)

Alternatieve titels: I Became a Criminal | They Made Me a Fugitive | Ik Ben Geen Misdadiger

Misdaad / Drama

geregisseerd door Busby Berkeley
met John Garfield, Claude Rains en Ann Sheridan

Nadat bokser Johnnie de wereldtitel heeft veroverd viert hij uitbundig feest. In een dronken bui krijgt hij ruzie met een journalist, maar in zijn dronkenschap verliest Johnnie het bewustzijn. Wanneer hij de volgende dag ergens anders wakker wordt en ontdekt dat de journalist is gedood en dat de kranten Johnnie als schuldige aanwijzen, vlucht hij naar het westen waar hij onderdak vindt bij Goldie en een aantal aan lager wal geraakte jongens.