Clérambard (1969)

Frankrijk

geregisseerd door Yves Robert
met Philippe Noiret, Dany Carrel en Gérard Lartigau

Clérambard woont in een vervallen kasteel met zijn vrouw, zijn moeder en zijn sullige zoon Octave. De extravagante graaf is een tiran voor zijn gezin maar nog meer voor dieren. Op een dag, bij de gratie van de heilige Franciscus van Assisi, verandert dit verbitterde wezen in een milde, liefhebbende man... Hij gaat op pad om zijn nieuwe geloof te verkondigen. Franciscus van Assisi is zijn grote voorbeeld en de dieren zijn geliefden.