Stories of Lost Souls (2005)

Argentinië / Australië / Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

geregisseerd door Deborra-Lee Furness, William Garcia, Col Spector, Toa Stappard, Andrew Upton, Illeana Douglas, Paul Holmes en Mark Palansky
met Hugh Jackman, Paul Bettany en Keira Knightley

Zes korte verhalen over eenzame mensen in onverwachte situaties, van volharding en wanhopigheid. In A Whole New Day wordt een man wakker in zijn eigen appartement, maar er is toch iets veranderd. In Euston City krijgt een man zeven kansen om te raden waarom een gevangene geen geld heeft. In Standing Room Only staat een groep mensen in de rij voor de laatste kaartjes. In New Year's Eve is een eenzame man doodongelukkig en besluit hier wat aan te doen. In Sniper 470 wordt een sluipschutter de ruimte ingestuurd. In Bangers maakt een vrouw zich klaar voor het bezoek van haar moeder.

avatar van russell
Aparte film.... De stukjes hadden totaal niets met elkaar te maken zoals je dat verwachte in de film 11:14 en Last exit.

Vond deze film wel wat hebben, om een kijkje te mogen nemen in het leventje van deze mensen. Maar om het nu een film te noemen???, vond het meer een documentaire over eenzaamheid in een jasje gestoken door de filmtechnieken van een hollywoodreggiseur.

Toch geef ik hem een 3 omdat het gewoon een aparte film was die toch vermakelijk was.

avatar van AGoos
Deze film is opgebouwd uit korte films die eerder zijn gemaakt en totaal los van elkaar en in deze film samen gebracht. Zo zijn alle verhalen ook los te vinden op imdb. 'Bangers' met Cate Blanchett is bijvoorbeeld al uit 1999 en 'New Year's Eve' met Keira Knightley is uit 2002. Het vreemde vind ik echter dat blijkbaar de samenstelling van deze film niet altijd hetzelfde is.
Zo heb ik een dvd in mijn bezit die 7 korte filmpjes heeft (en niet zes zoals hierboven genoemd). Mijn versie (een dvd uit 2006) heeft bijvoorbeeld de korte film 'The Same' (2001) met Josh Hartnett en Jason Acuna (jackass) er ook op staan. Ik zie trouwens Josh Hartnett ook op het plaatje staan hierboven.
Ook heb ik de korte film 'Supermarket' (2004) van en met Illeana Douglas, waar ook Jeff Goldblum, Daryl Hannah en Sarah Silverman in mee doen, op de dvd staan.
Maar ik heb dan weer niet het filmpje 'Sniper 470' er op staan (die wel weer op IMDB staat bij 'Stories of Lost Souls').

Vervelend voor mijn beoordeling is dan ook weer dat ik de filmpjes die hier boven niet genoemd worden, maar ik dus wel op mijn dvd heb staan, geweldig vond en de rest ging wel...dusjah... ik hou het maar in het midden dan...3*

avatar van Fza
Fza
AGoos schreef:

Ik heb dezelfde versie. Jammer van Sniper 470, klinkt wel interresant.

Ik vond de beste, A whole new day, New years eve en Supermarket.

avatar van eavymetal
russell schreef:

De film is zeker apart te noemen daar ieder verhaal die je in deze film krijgt voorgeschoteld een op zich staand verhaal is.

Je vraagt je ook af of deze film eigenlijk wel een film is, en ik moet je zeggen dat ik vind dat de film geen film zoals we een film gewend zijn is.

Ondanks dat vind ik niet dat de film een documentaire is daar ik vind dat de film eigenlijk een miniserie is die in de vorm van een film is gegoten.