Muhammad: The Messenger of God (2015)

1 stem

Iran

geregisseerd door Majid Majidi
met Mahdi Pakdel, Sareh Bayat en Mina Sadati

Abraha, koning van Habasha verordert een van zijn legeraanvoerders om een aanval uit te voeren op Mekka om de Kaaba te vernietigen. Het leger bestaat uit duizenden zeer getrainde soldaten en vele paarden en olifanten. Zodra het leger in de buurt van Mekka komt, weigeren de olifanten nog verder te gaan. Duizenden vogels vliegen over met kleine steentjes die ze laten vallen op het leger, dat hierdoor wordt vernietigd. Een maand later wordt Mohammed geboren. Deze film toont een tijdperk beheerst door het heidendom, met al zijn tirannie en onderdrukking, gezien door de ogen van Mohammed vanaf de geboorte tot de leeftijd van 13.

avatar van Paalhaas
Ziet eruit als een nogal onverwachte carrièreswitch van Majidi. Ik ben groot liefhebber van alles wat ik van hem zag, dus Muhammad zal ik ook braaf kijken, maar ik houd mijn hart vast...