Garpastum (2005)

Alternatieve titel: Гарпастум

Rusland
Drama / Oorlog

geregisseerd door Aleksey German (II)
met Evgeny Pronin, Danila Kozlovsky en Dmitry Vladimirov

In deze film worden de twee broers Nikolay en Andrey gevolgd net voor het uitbreken van de Eerste Wereldoorlog. De broers houden van voetbal en plannen het oprichten van een eigen ploeg. Om een voetbalveld aan te kopen, hebben ze geld nodig.

avatar van Redlop
Cinematografisch groot maar vooral Russisch dus somber spektakel. Modder, mist, regen in grauwe sepiatinten vastgelegd. Prachtige shots maar een fragmentarisch en niet altijd boeiend verhaal. 3,5*

avatar van Koekebakker
Mee eens.

Vanaf het gerochel en gekuch in de openingsscene pakt German de indrukwekkende stijl van zijn vorige film The Last Train op, al kwam er ditmaal wel snel verstaanbare (althans, Russische...) dialoog.

Prince-Remy
Ik wil deze film heel graag zien! Ook omdat ik mijn profielwerkstuk doe over de sport Harpstum. Kan hem alleen nergens vinden!

avatar van Hannibal
Ik wilde ook het woord cinematografisch gebruiken, maar dat heeft Redlop al gedaan.
Prachtige beelden, onopvallende kleurwisselingen, maar helaas een oninteressant verhaal. 3*

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
DVD release in Augustus via Contact Film/Filmfreak

Mooie beelden maken nog geen mooie film , helaas.