Pin Up Girl (1944)

Alternatieve titel: Pin-Up Girl

Muziek / Romantiek

geregisseerd door H. Bruce Humberstone
met Betty Grable, John Harvey en Martha Raye

Secretaresse Lorry Jones (Betty Grable) is wel het meest begeerde object in de militaire kantine in Missouri. Zij is "verloofd" met vrijwel elke monteur voor wie zij haar foto heeft gesigneerd. Maar nu vertrekt zij, in dienst van de overheid, naar New York waar zij de Amerikaanse legertroepen mag entertainen. Daar ontmoet zij haar ware liefde in de vorm van oorlogsheld Tommy Dooley (John Harvey).

avatar van matthijs_013
Een zéér vermakelijke komedie. Het verhaal is niet vernieuwend, maar het bleef leuk. Heb me uitstekend vermaakkt.

echt wel ontzettend langzaam, komt daar nog eens bij kijken dat het geheel saai oogt en de finale repetitief ergerlijk is

Dick2008
Deze film alleen gekeken vanwege Charlie Spivak (en orkest). Deze trompettist speelde o.a. bij Glenn Miller voordat hij zijn eigen orkest begon. Want zo ging dat in die tijd. De film is natuurlijk vooral bedoeld om Betty Grable te etaleren die toen ook een van de bekendste pin-ups was. Ben er zelf niet zo fan van.
Heel veel muziek en dans in deze film. De muziek is soms wel maar vaak helemaal niet zo geweldig, bovendien gaat er veel verloren in het showwerk. De film is in kleur, dus dat helpt wel, zodat het geheel er heel glamourachtig uitziet. Verder toch matige film, maar liefhebbers van Grable en musicals zullen er wel meer plezier aan beleven. 2.0.

Leuke film als je houdt van lange benen, big band orchestra, tap dance, weelderige kapsels, knullige humor, jazzy songs, acrobatische choreografie, technicolor candy en niet geeft om een fluffy verhaallijn. Dit is amusement geproduceerd ten tijde van WO II en biedt zich aan als een heerlijk escapistisch snoepje weliswaar met een patriottische topping. Dat laatste is duidelijk wanneer men in de finale loos gaat met een militaristisch dansnummer op het podium van de Diplomacy Club. Een peloton vrouwelijke soldaten marcheert onder aanvoering van Betty Grable, met in het decor een reproductie van het fallische Washington Monument. En daarmee eindigt de film ook. Het individuele verhaal van Betty en haar lover ruimt helemaal plaats voor de collectieve strijd van een natie.
Het is een film met een hoge entertainmentfactor als je bereid bent de sprong te wagen naar een vervlogen tijdperk.