Montana Belle (1952)

Western

geregisseerd door Allan Dwan
met Jane Russell, George Brent en Scott Brady

Belle Starr ontsnapt op het laatste moment aan een lynchpartij, wanneer Bob Dalton van de Dalton Gang als een blok voor haar valt. Bob is echter niet de enige gegadigde. Ook bendelid Mac heeft een oogje op haar. Daarnaast wil de rijke salooneigenaar Tom Bradfield, die samen met enkele bankiers een plan heeft bedacht om de Daltons op te pakken, haar ook strikken. Er ontstaan echter problemen als er ruzie binnen de bende ontstaat en Belle haar mannetje blijkt te staan in zowel schieten als optreden in de saloon.

avatar van madmax1
Trucolor onnatuurlijke kleuren maar wel prachtig om te zien.
Tempo en actie ten over in deze goed gemaakte western met de Daltons Ringo en Montana –Belle.
Geen topper maar heerlijk kijk genot.

De kleuren in de film komen echt niet goed over zeer on natuurlijk verder een luchtige western met liedjes en een liefdesverhaal.

avatar van mr rumson
Als je de eerste beelden van deze western ziet dan zullen je al gauw de aparte kleuren opvallen .
Voor mij kwamen de kleuren wat kitscherig over.
Het volgende wat opvalt is het verhaal door Belle Star en de Daltons samen in een western te stoppen .
Maar je kunt er nog zoveel bekende outlaws van het wilde westen erin stoppen .
De uitvoering ervan blijft vrij matig er zitten dan ook geen scene's bij die er boven uitsteken .
Of het moet zijn Jane Russell die een paar liedjes zingt maar ook dat was niet bijzonder .
Zodat je ook deze scene' met een zingende en dansende Jane Russell ook weer snel vergeten bent.
Ook de rest van de acteurs weten geen indruk te maken .
Kortom deze dertien in een dozijn western is ook weer niet heel slecht maar blijft voor mij wel onder de middenmoot hangen .