menu

The Gazebo (1959)

mijn stem
3,10 (25)
25 stemmen

Verenigde Staten
Komedie / Misdaad
100 minuten

geregisseerd door George Marshall
met Glenn Ford, Debbie Reynolds en Carl Reiner

Hij schrijft mysteries voor de televisie, maar komt nu zelf in de problemen als hij gechanteerd wordt met foto's die zijn vrouws carrière kunnen schaden. Als zijn vrouw een koepeltje voor in de tuin koopt en het nodig blijkt om een cementen fundering te storten, weet hij hoe hij het lijk van de chanteur zou kunnen wegwerken.

zoeken in:
avatar van Purmerend
Filmposter met Glenn Ford en een duif op z'n hoofd.

Dick2008
Debbie Reynolds schijnt een enorme verzamelaar te zijn (geweest) van filmspulletjes.
Debbie Reynolds - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

3,5
Geslaagde, vlotte en plezierige komedie met een intrige die ook voor een ernstige thriller zou kunnen dienen.
Glenn Ford en Debbie Reynolds bewezen ook in dergelijke komedies thuis te horen.

Ik vond 'm ook vermakelijk om te bekijken. De eerste 15 minuten echter niet. Heb tot twee maal toe getwijfeld om 'm te wissen. Ik heb doorgezet. En heb me prima vermaakt. Doldwaze situaties. Mooie uitdrukkingen in de gezichten, vooral van Glenn Ford.

Nee, ik ben blij dat ik 'm heb gezien. Ik heb 'm een 8 op imdb gegeven.

avatar van stefan dias
1,0
Komedie/misdaad. Wat een dwaze combinatie en wat een idiote film als resultaat. Glenn Ford heeft het charisma van een zak aardappelen en wat duurde het allemaal ellendig lang. Zeker in het begin. Even leek het nog komisch met die die 'stenografen die ook na haar uren werkte', tot bleek dat Harlow niet eens 'mee' was. Op het einde alsnog nieuwsgierigheid hoe de brave man hieruit zou ontsnappen (niet dat het me een moer kon schelen, voor mijn part kreeg hij de stoel) maar dat was het dan. Bedroevend.

avatar van Queno
4,0
Van alle Hollywood prullaria die van de lopende band komt, tussendoor in het weekend op de Belg, toch een humoristisch verhaaltje
uit de fifties. Zwartwit en van een driekwart eeuw geleden is inderdaad soms beter te versmaden.
The Gazebo werkt heel goed omdat het alledaags is. Een onschuldige huisvrouw die een onschuldig prieel voor in de tuin koopt ("Ach,
hij bederft het uitzicht, het is beter om het toch te verplaatsen..").
Met een drukbezette echtgenoot die scenarioschrijver van beroep is en ook nog voor de grote Hitch schrijft.
Het is het contrast van een moord die gepleegt wordt en een onschuldig prieel dat op de lachstuipen werkt, en dat met de constante
neurotiek van Elliott. Elliott schiet de blackmailer namens zijn vrouw neer. Althans dat blijkt niet zo te zijn, wat weer bij de gedachte
komt wie er in de fundering van het prieel ligt. Er komt een kettingreactie van personages op gang die er in mee delen (de aannemer,
de schoonmaakster met de ijlhoge stem, zijn vrouw, een jaloerse Harlow, de dieven, de rechercheurs) waardoor het allemaal
kolderiek wordt, met een keten aan leugens en smoezen aan toe. En die ingewikkeldheid bij een onschuldig personage, vooral door zijn
constant getoonde nerveusheid maakt het hilarisch.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:02 uur

geplaatst: vandaag om 19:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

*

* denotes required fields.