Michael Kohlhaas - Der Rebell (1969)

Alternatieve titel: Man on Horseback

West-Duitsland

geregisseerd door Volker Schlöndorff
met David Warner, Anita Pallenberg en Gregor von Rezzori

Middeleeuwen. Michael Kohlhaas is paardenhandelaar. Als hij naar de plaatselijke markt gaat om zijn paarden te verhandelen wordt hij door een edelman gedwongen om een deel van zijn paarden achter te laten als entree-geld, en de belofte dat hij na vertrek ze weer mee kan nemen. Als hij weer terug gaat zijn de paarden bijna dood, en geeft de edelman niet thuis. Michael komt in actie en zweert wraak.

FisherKing
Naar een roman van Heinrich von Kleist. En een Rob-Houwer/Colombia productie.

Schlöndorff gaf later toe dat de commerciële druk van een internationale productie van deze omvang dramaturgisch en artistieke fouten had veroorzaakt.

@Speelfilmencyclopedie.