Guldregn (1988)

Denemarken
Familie

geregisseerd door Søren Kragh-Jacobsen
met Nanna Bøndergaard, Kirsten Cenius en Tania Frydenberg

Nanna (Nanna Bøndergaard) zit in haar favoriete schuilplaats in het bos en ziet een man op een open plek iets begraven. Ze gaat haar vier vriendjes halen en vinden in het bos een kist op de plaats die Nanna aanwijst. De kist blijkt boordevol met geld te zitten. Ze overwegen of ze het geld naar de politie moeten brengen of eerst maar eens af willen wachten. Ze besluiten het geld mee naar huis te brengen. Maar heeft niemand hen gezien?

avatar van Marvinleeaday
Uitstekende jeugdfilm vooral gelet op de doelgroep. De kinderen spelen allen goed met name de jongste blinkt uit.