Oscuro Animal (2016)

Colombia

geregisseerd door Felipe Guerrero
met Marleyda Soto en Luisa Vides Galiano

Het verhaal van drie vrouwen die noodgedwongen hun huizen ontvluchten in een door oorlog verscheurde regio van Colombia. Angst speelt de hoofdmoot in hun tocht door de jungle richting de rand van Bogotá. Hier zullen zij de kracht moeten verzamelen om een nieuw bestaan op te bouwen.

Dit ziet er intrigerend uit.

avatar van HK Senator
Traag maar een waarheidsgetrouw beeld van het leven van sommige vrouwen. Vreselijk...

Aangekocht door MOOOV Film Distribution. Release: vanaf 27 april 2017 in de bioscoop

avatar van TornadoEF5
Nogal een pretentieus ogende trailer, maar enkele shots trekken de aandacht wel. Ik kan deze morgen en overmorgen zien, maar ik denk toch dat ik het zal laten schieten.

avatar van tbouwh
In Oscuro Animal trachten drie vrouwen te overleven in de nasleep van de Colombiaanse burgeroorlog. Spreken doen ze niet, hun namen verneem je pas als de aftiteling loopt. Op een rauwe, zware en onverbloemde manier laat regisseur Felipe Guerrero zien dat het verwerken van leed misschien nog wel meer vergt van een mens dan het doorstaan ervan.

Misschien is Guerrero’s insteek enkel beeldtaal te gebruiken in retrospectief nét iets te gewaagd, getuige ook de wat dik aangezette symboliek (gebroken barbiepoppen). De drie actrices spelen hun rollen echter uitstekend, en de urgentie van deze film is in het licht van de schrijnende (historische) werkelijkheid zonder meer gewaarborgd.

Volledige recensie

avatar van Mads Smikkelsen
Waarom melden mensen hier dat ze een film NIET gaan zien???