Cesta Pustým Lesem (1997)

Alternatieve titel: The Way Through the Bleak Woods

Tsjechië

geregisseerd door Ivan Vojnár
met Václav Koubek, Eliška Sirová en Pavel Landovský

Dokter Holoubek trekt in bij de plaatselijke postbode, wiens maîtresse zijn rondes overneemt als hij op pad is. Het is iedereen een raadsel waarom de dokter zijn leven in Wenen opgeeft voor het eenzame dorpsleven. Holoubek raakt bevriend met een keur aan frappante persoonlijkheden, zoals een sterrenkijkende kluizenaar, goudzoekende Russen, sluwe Hongaren en luide Sudeten-Duitsers.

avatar van Yak
Yak
Bloedmooie film. Helaas is het verhaal wel heel ondergeschikt gemaakt aan de prachtige beelden, maar puur op schoonheid zijn de vier konijnen al meer dan gerechtvaardigd. Wie hem niet kent raad ik echt aan om 'm eens op te zoeken.