Pelikaanimies (2004)

Finland
Familie

geregisseerd door Liisa Helminen
met Kari Ketonen, Roni Haarakangas en Inka Nuorgam

Film over een tien-jarige jongetje Emil (Roni Haarakangas) en diens vriendschap met een pelikaan. De pelikaan zou ook graag een mens worden en wil dit bewerkstelligen met de hulp van Emil.

FisherKing
The Dutch distributor A-film, that purchased the rights for Benelux countries last spring, is dubbing it in Dutch.

Gaat 3 November in de bios draaien.

avatar van Mug
Mug
Maar is al eerder te zien gedurende de herfstvakanties in verschillende filmhuizen als onderdeel van het Cinekid-festival.

FisherKing
Ja, zou kunnen. Festivalvertoningen worden niet als een release gezien. Dit lijkt de "officiële" release datum te gaan worden.

"Mensen zien alleen maar wat ze willen zien, niet de werkelijkheid"

Een echte eco-kinderfilm, op te zetten als je je kind bewust wilt maken van de omgeving en van het lot van planten, dieren en de aarde. De pinguinman weet hier namelijk erg veel over te vertellen en wijst de kinderen voortdurend op hun gedrag en de gevolgen daarvan, maar dan op een vrolijk naïeve, soms clowneske manier.
Goed geacteerd, goede beelden (soms zelfs prachtig) en leuke passende muziek erbij. Ook aardig Nederlands ingesproken.

avatar van Marvinleeaday
Vermakelijke familiefilm, over een man die eigenlijk een pelikaan is (en geen pinguin, dreiecke!)
Hier en daar zitten wat leermomentjes, en wat lachmomentjes. Zeker het aanzien waard.

avatar van Phantasm
Leuke film voor kinderen.

avatar van Baggerman
Deze film lag het langste van al mijn films stof te happen. Hij was ooit de vijfde dvd in een 5 voor 5 euro actie. Nu mezelf maar eens gedwongen om het op te zetten en (zoals zo vaak in dit soort gevallen) zeker geen tegenvaller! Of kinderen dit leuk vinden kan ik niet beoordelen, maar zelf kon ik me hiermee als simpel tussendoortje nog best vermaken. De man die de pelikaan speelt zit erg goed in zijn rol.