Masterclass (2005)

Nederland
Komedie / Drama

geregisseerd door Hans Teeuwen
met Pierre Bokma, Peer Mascini en Sacha Bulthuis

Een beroemd toneelregisseur die zich heeft teruggetrokken in zijn landelijk gelegen woning (Peer Mascini), wordt door een enthousiaste cursusleider (Pierre Bokma) overgehaald een masterclass te leiden op de Academie voor Drama in Eindhoven. In de herinneringen van een keur aan Nederlandse acteurs en actrices klinkt niet alleen grote bewondering voor de regisseur door, maar zijn ook aanwijzingen te horen dat diens masterclasses in het verleden danig uit de hand zijn gelopen.

avatar van De Mees
Iemand de Quadposter van deze film?

avatar van Drs. DAJA
Typisch Hans Teeuwen, en dat wat betreft zowel goede en slechte punten. Zijn totale lak aan logica in verhaal werkt beter in cabaret dan in (deze) film. Ben wel benieuwd naar een volgend project.

avatar van voomzap
Hele leuke ideeën, maar helaas als eindproduct toch niet echt geslaagd. Om maar uit de film zelf te quoten: 'geen balans'. Had heel mooi kunnen worden als er toch nog zoiets als een kop en een staart aan had gezeten.

De bekende acteurs schiepen een verwachtingspatroon dat na de nogal sukkelige anticlimax niets inlostte. Jammer maar wel leuk geprobeerd en ook best de moeite waard om zo tussendoor eens te bekijken.

(verwijderd)
kappeuter''Regiedebuut van cabaretier Hans Teeuwen!

Uit een interview in De Volkskrant:
‘In film zit meer variatie. Er gebeurt meer. Het geeft mij in elk geval het gevoel dat ik, voordat ik mezelf als cabaretier ga herhalen of in routine verval, een nieuw speeltje heb gevonden waar ik iets mee kan.’

profetische woorden

avatar van Terence