Girls Nite Out (1982)

Alternatieve titel: The Scaremaker

Thriller / Horror

geregisseerd door Robert Deubel
met Julia Montgomery, James Carroll en Suzanne Barnes

De dag na een groot feest wordt er een spel georganiseerd. Iedere student in de stad probeert de grote prijs te winnen. Maar één voor één worden ze vermoord door een moordenaar in een berenpak, maar wie is het?

avatar van horrorjp
En Aardig 80 filmpje. Waarbij het 1e half uur door slecht acterende tieners gefeest word. En veel lol word gemaakt. Daarna word het eindelijk interessanten beginen de moorden die niet heel goed gemaakt zijn. Maar het is allemaal wel vermakelijk.

avatar van Friday the 13 th
Naast final exam en graduation day is er dus Girls Nite Out die deel uitmaakt van de campus-slashers. De overvloed aan tieners is inderdaad moeilijk te volgen en de tussenscènes zijn inderdaad niet altijd even interessant. Maar de film weet een zeer aparte sfeer op te roepen met enkele zeer effectieve schrikelementen.

De prijs voor de meest originele moordenaar gaat toch wel naar deze film hoor met dat hele berenkostuum. Iets wat er op het eerste gezicht belachelijk uitziet, maar degelijk werkt, zeker met die vlijmscherpe messen als klauwen. Eén ding is zeker na het kijken van deze film, de moordenaar heeft het niet zo op "sletten", elke moord gaat dan ook gepaard met zulke vocabulair, wat natuurlijk bijdraagt aan de sfeer.

Het einde vond ik goed maar ook verwarrend. Creepy was het wel en het deed me op één of andere manier denken aan het einde van Sleepaway Camp.

Bovenmatige film dit, die bovendien een belachelijk laag gemiddelde heeft op IMDB. Moeilijk te vinden, maar zeker het kijken waard.

avatar van yeyo
Deze film lijkt geregisseerd, geacteerd, gemonteerd en geschreven door alcoholisten. Een chaotische puinhoop vol van onbegrijpelijke scènes en een haast onnavolgbare opbouw. Bovendien heeft de film een overkill (no pun intended) aan personages: er wordt op zoveel verschillende karakters tegelijk gefocust, dat het haast op een Altmaniaanse ensemble slasher begint te lijken. De moordenaar in het berenpak is wel cool. Blijkbaar vond niemand op de campus het raar dat een mascotte ook 's nachts voortdurend zijn pak aan heeft.

Vermakelijk, maar om de verkeerde redenen. Niet de slechtste, maar zeker wel de rommeligste slasher die ik al gezien heb.

avatar van the prowler
Slechte college slasher die op geen enkel moment weet te boeien. Oh zo veel doodse momenten in deze slasher dat hij al snel begint te vervelen. Het verhaal is zoals gewoonlijk very basic. Een of andere gek / gekkin die in een berenpak door een campus dwaalt om onschuldige tienermeisjes in de pan te hakken dit om wraak te nemen voor een feit uit het verleden.

De moorden zijn ook totaal inspiratieloos en meestal met weinig belichting gefilmd. Sommige zijn suggestief misschien omdat ze het budget en de kunde niet hadden om deze in beeld te brengen.
De moorden die we dan wel zien zijn meestal hetzelfde (door middel van de berenklauw).
Hier en daar zien we wel wat giallo elementen zoals bv de zwarte handschoentjes en het opvoeren van een hele resem verdachten.

Het einde is ook weinig origineel we zagen het al eerder in bv 'Happy birthday to me' of 'The initiation' daarenboven werd de film ook nog eens op een wel erg abrupte manier beeindigd. Neem daar nog eens een wel zeer slecht acterende cast bij en je komt tot een slasher waarvoor je eigenlijk de moeite niet voor hoeft te nemen om hem eens te zien. Tenzij je zoals mij een die hard fan bent van dit soort cheesy 80's pulp. Een wel erg krappe 2* en zonde dat ikvoor de dvd veel te veel betaald heb.

avatar van Richard_Voorhees
Mwoh, ik was nou niet echt onder de indruk van deze jaren '80 slasher. Men heeft hier er inderdaad voor gekozen om veel verschillende personages erinte verwerken.
Hierdoor is met name de hele wirwar met subplotjes van de studenten soms wat moeilijk te volgen.
Daarnaast weet men niet bepaald indruk te maken met de als beer verkleedde moordenaar, ondanks dat men wel even creatief weet te zijn met het moordwapen.
Jammer genoeg heeft de film ondanks de aanwezigheid van genoeg slachtvee geen hele hoge body count. Daarnaast worden de moorden offscreen gepleegd en krijgen we dus ook geen gore te zien.
Verder halen de verhoren door de agenten en het subplot van de campusbeheerder de vaart en spanning wat uit de film.
Neem daar nog eens bij dat het acteerwerk niet fantastisch is en we krijgen helaas een wat matige campus slasher.
Misschien hier en daar wel geinig voor de echte liefhebbers van dit subgenre, maar veel heeft deze film niet te bieden.

avatar van perceived
Zwakke slasher die enkel interessant is voor cult-slurpers.

avatar van BlueJudaskiss
Saaie, suffe slasher die vooral heel erg donker is. Geen totaalshots van de locatie waardoor ik ook geen binding met de locatie kreeg (waar ik dat bijvoorbeeld wel met Friday the 13th en zelfs Sleepaway Camp had) en de personages waren zo inwisselbaar dat ik daar ook geen band mee kreeg. Te weinig stille, spannende scenes ook: overal was herrie en oeverloze dialoog. En het einde was ook niet helemaal duidelijk. Wel goed geacteerd door degene die de moordenaar speelde tijdens een geinige ontknoping, maar die komt pas na 90 tamelijk lange minuten.