Day-Time Wife (1939)

geregisseerd door Gregory Ratoff
met Tyrone Power, Linda Darnell en Warren William

Jane (Linda Darnell) is boos over het feit dat haar man Ken Norton (Tyrone Power) te veel aandacht aan zijn secretaresse schenkt, terwijl hij haar negeert. Om hem te straffen neemt zij zelf een baan als secretaresse van architect Bernard 'Barney' Dexter (Warren William), die bekend staat als ware playboy.

avatar van Dutchfan
Dubbele gevoelens bij deze komedie.

Op zich een grappige vermakelijke film,met zeer goede acteurs en mooie sets.

Maar de film heeft een bittere nasmaak,want mannen die hun vrouw bedriegen zijn gewoon niet grappig.
Warren William & Tyrone Power zouden dan ook eigenlijk aan het eind van de film door hun vrouw uit huis gezet moeten worden,maar in plaats daarvan loopt het allemaal goed af.

Op zich is het verhaaltje wel vermakelijk,en Linda Darnell is werkelijk bloedmooi [in haar tweede film].

Maar goed,vraag is en blijft: is een vreemdgaande echtgenoot komisch?

avatar van matthijs_013
Begint vermakelijk, maar wordt langdradig, ondanks de relatief kleine speelduur. Het biedt een interessant 'waar het allemaal begon'-kijkje voor Power en Darnell. Dit is niet bepaald materiaal waarmee de acteurs hun acteertalenten konden laten zien, maar Power bewees in de jaren '40 waar hij toe in staat was. Van Darnell heb ik niet veel gezien, maar hierin deed ze het heel goed. Het is moeilijk te geloven dat ze destijds 15 jaar oud was!

Amusante screwball comedy met een nog piepjonge Linda Darnell (15 jaar) in de rol van getrouwde huisvrouw, die vermoedt dat haar man vreemd gaat met zijn secretaresse. Proefondervindelijk wil ze vaststellen wat secretaresses wel hebben en huisvrouwen niet. E.e.a. leidt tot een aantal verrassende en kluchtige situaties. Enkel het einde is een beetje een dooddoener.
Ondanks haar jonge leeftijd en gebrek aan ervaring (het was pas haar tweede film) lijkt het erop dat de beeldschone Darnell zich volkomen op haar gemak voelt als centrale figuur waar deze film om draait. De overtuigende wijze waarop zij haar volwassen rol neerzet maakt dit tot een leuke film.

Dick2008
Zoetsappig romantisch niemendalletje, die al heel snel vastloopt. Komische rollen gaan Tyrone Power goed af, al speelde hij ook dramatische rollen. Het is al heel lang geleden (1958) dat hij overleden is maar blijft zoveel jaren later toch een amusante acteur om te zien. Het gedeelte aan tafel met die hond is hilarisch en wordt ook nog wel weer leuk afgesloten, maar verder is het toch maar weinig bijzonder. 3.0