Piet Piraat en de Betoverde Kroon (2005)

België
Familie

geregisseerd door Bart van Leemputten
met Johnny Kraaykamp jr, Dirk Bosschaert en Anke Helsen

Honderd jaar geleden was er een slechte Piraat, Kapitein Snorrebaard, die al rovend en plunderend met zijn schip de zeven zeeën bevoer. Op een dag hoorde hij over de Magische Kroon van Koning Hedior, waarover de hofmagiër een vloek had uitgesproken. De sterveling die deze Kroon op z'n hoofd zet, zou voor altijd in een schilderij veranderen. Slechts één keer in de honderd jaar zou hij voor 3 dagen ontwaken en zich realiseren dat hij voor eeuwig in het schilderij gevangen zit. Snorrebaard had wel gehoord van de vloek, maar geloofde er niet in. Maar zodra hij de Kroon te pakken kreeg en op z'n hoofd zette, gebeurde wat voorspeld was. Snorrebaard veranderde in een schilderij. Zijn bemanning schrok hier zo van dat ze overboord sprong. Het schip van Kapitein Snorrebaard zonk, samen met de kroon, naar de bodem van de zee. Maar het schilderij van Kapitein Snorrebaard bleef drijven. Honderd jaar lang. Maar wat gebeurt er wanneer Piet Piraat en zijn kornuiten het schilderij vinden.

FisherKing
Draait nu in de bios in Nederland en Belgie

damon
allej das vrij plessant!

avatar van Goodfella
Ja, dit heb ik een tijdje geleden in de persvoorstelling gezien. Had het al bijna weer verdrongen, damnit!

FisherKing schreef:
Draait nu in de bios in Belgie

En in NL.

Wij hebben Johan Nijenhuis, maar België heeft Studio 100. Blegh!

avatar van Pieter Montana
Meer dan 20.000 bezoekers voor Piet Piraat

BRUSSEL - Enkele dagen na de release hebben al meer dan 20.000 mensen de kinderfilm Piet Piraat en de betoverde kroon gezien. Dat blijkt uit de Vlaamse bezoekcijfers van het afgelopen weekend, die Studio 100 vandaag bekendmaakte. Ook bij onze noorderburen is de film populair.
Woensdag kwam de eerste film van Piet Piraat in de bioscoop en na het weekend hebben al meer dan 20.000 bezoekers de weg naar de zalen gevonden. ,,Daarmee is Piet Piraat en de betoverde kroon de sterkste starter ooit uit de filmstal van Studio 100. De film is ook uiterst succesvol in Nederland. Met de Nederlandse bezoekers erbij hebben intussen ruim 70.000 mensen de film gezien'', deelt Studio 100 mee.

In 2004 leverde het productiehuis de nummers 1 en 2 van de meest bezochte Belgische filmproducties. Plop & Kwispel , de vierde Plopfilm, telde 169.290 bezoekers in Vlaanderen. K3 en het magische medaillon was met 113.640 Vlaamse bezoekers eveneens een hit. Als de cijfers van Nederland erbij geteld worden, hebben zowat 450.000 mensen de K3-film gezien, en zo'n 300.000 mensen de vierde Plopfilm.

Bron:Het Nieuwsblad

Huh? Staat deze film niet op imdb?

FisherKing
Ja, erg raar.

avatar van JoeCabot
Er wordt wel nogal extreem gestemd...

avatar van Pieter Montana
Ik denk dat de doelgroep op deze site niet erg aanwezig is.

Ik ben hem gisteren gaan zien met mijn petekind. Een zeer korte film maar een klein uur. en ja het is moeilijk om als een volwassene te stemmen op deze film. Het viel mee maar ik denkt dat de plopfilms beter zijn van studio 100 ik heb wel nog nooit volledig een plopfilm gezien.

avatar van Zelva
Wouter schreef:
Huh? Staat deze film niet op imdb?

Nu wel zag ik.

avatar van Epitaph
Net gezien met de kids, vooral m'n zoon vond hem erg leuk. Daarom 3***

Epitaph schreef:
Net gezien met de kids, vooral m'n zoon vond hem erg leuk. Daarom 3***

Gelukkig verklaart dat het, anders een volwassen man die naar Piet Piraat gaat kijken stel ik me toch vragen bij.

avatar van g_unitboy
geen goeie film

avatar van timburton
Leuk, hoor. Die Piet Piraat, maar ik vond de film wat minder. Maar ik kan me zeker voorstellen dat kinderen ze erg grappig vinden.

timburton schreef:
Leuk, hoor. Die Piet Piraat, maar ik vond de film wat minder.

Kan dat...?

avatar van tommykonijn
Een niet erg spectacuilaire Film maar wel erg Leuk gemaakt voor de kleintjes en ik ben benieuwd of de ouders daar ook zo over denken ik vond hem : Eigenlijk niet zo goed maar ik lette er vooral op of de kleintjes het Leuk vinden en een klein Familielid van me vindt het helemaal geweldig dus ik zal niet al te streng zijn.

***

avatar van jumpstylemovie
Haha , echt OMG gewoon een uurtje vol maken met een lange episode. Vreselijke kinder film maar kheb hem toch afgekeken.
meer dan een 1.5*? hmmmmmmm ,,, nee.

avatar van Quentin
Verhaal had inderdaad net zo goed in 10 minuten kunnen worden verteld, gewoon een langgerekte en saaie bedoeling.

avatar van tommykonijn
Voglens mij had ik de verkeerde film beoordeeld want deze vond ik echt vreslijk slecht, klopt wel wat ik zei van dat ik hem geen 0,5* geef omdat hij voor kleinere bedoeld is en als ik het zelf vroeger leuk had gevonden kreeg hij een 2,0* van me maar ik heb nooit echt Piet Piraat leuk gevonden.

Dit kijk je toch niet...echt te erg.

avatar van Legan
Leuk voor de 6-, maar ik kan er weinig mee.

Het verhaal op zich is wel grappig, alleen is de uitwerking ervan (personages, humor, dialogen, ...) voor mij te flauw en te kinderlijk. Gelukkig maakt het einde wel wat goed als het tempo wordt opgevoerd en het verhaal in een stroomversnelling komt. Andere positieve punten zijn Kraaykamp jr die de interessantste personage neerzet, en de voice-over.

Wat had je dan verwacht?

avatar van Legan
Edwin Pindahaai schreef:
Wat had je dan verwacht?
Misschien iets in de trant van leuk voor de 6-, maar ook voor de 6+.
Die films bestaan ook, weet je dat?

avatar van Edwin Pindahaai
Dat is waar Legan, die bestaan. Maar als je naar een titel als Piet Piraat en de Betoverde Kroon kijkt, dan weet je al genoeg. Of als je naar de hoes kijkt. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

avatar van chevy93
Uitstekende film, voor een kind dan.
Leuk karakter neergezet door Hans Kraaij Jr.

avatar van Freckles
Kinderfilm he.
Gewoon een saaie film om je ochtend mee te vullen.

avatar van Rizz
Freckles schreef:
Kinderfilm he.
Gewoon een saaie film om je ochtend mee te vullen.

Beetje triest om te stemmen dan als je het een kinderfilm vindt.

chevy93 schreef:
Uitstekende film, voor een kind dan.
Leuk karakter neergezet door Hans Kraaij Jr.

Johan Derksen neemt Hans juist niet meer serieus sinds deze film.

avatar van Elineloves
Vanochtend op TV voorbij zien komen, en het viel best mee. Ik vind de Piet Piraat films altijd wel geinig om te kijken samen met de kids van het werk. Het is samen met Plop toch wel één van de betere kinderseries van tegenwoordig.

Helaas was er minder humor te vinden in dit deel, de ruzies tussen Stien en Berend waren minder, de opmerkingen niet meer zo scherp en ook Johnny Kraaykamp jr was niet altijd even sterk. Het voelt inderdaad als een lang getrokken verhaaltje en niet als een film.

Ach, zolang de kids het maar leuk vonden.