• 11.701 nieuwsartikelen

Alternatieve titel: Enneagram - Maria's Vermogen

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Froukje Tan

Met onder meer: Rick Nicolet, Herman Gilis en Jeroen van Koningsbrugge

IMDb beoordeling: 6,6 (9)

Plot Maria's Vermogen

Voor het eerst na de dood van haar man viert Maria haar verjaardag. Haar drie kinderen verrassen haar met een etentje, maar zijn nog niet klaar voor een ontmoeting met een nieuwe man in hun moeders leven, de Griekse weduwnaar Nikos.

avatar van mdj

mdj

Leuk, grappig, rustig verteld en moeder en haar minnaar zelfs aandoenlijk neergezet. Gezin ook in zo'n korte film mooi getypeerd. Aangenaam verhaal over 'liefde op leeftijd' (mogen er wel meer van zijn) en problemen die dit voor kinderen met zich meebrengt waarbij tegelijk de overige gezinsperikelen mooi neergezet worden.

avatar van mdj

mdj

Maar misschien wordt het nu wel eens tijd voor een verhaal over liefde op leeftijd waarin niet naar 'aandoenlijkheid' gestreefd wordt.

avatar van Trip Fontaine

Trip Fontaine

Braaf drama. **

avatar van neo

neo

Herman Gilis vond ik wel weer erg goed spelen. Herrinner mij ook vaag een rol(letje) die hij speelde in Unit 13. Niks nieuws onder de zon met deze niet meer dan aardige drama film. 3 sterren