Don (2006)

Alternatieve titel: Off-Side

Nederland

geregisseerd door Arend Steenbergen
met Clemens Levert, Samir Veen en Marius Gottlieb

De bijna twaalfjarige Don Kerbosch is van school gestuurd en moet in het laatste jaar van de basisschool naar een andere school. Dat is een veel ruigere, 'zwarte' school dan de nette kakschool waar hij eerst op zat. Zijn oude vrienden laten hem links liggen -- bij hen hoort hij niet meer. Ook op de nieuwe school valt hij er buiten. Hij wordt pas geaccepteerd als blijkt dat hij goed kan voetballen. Hij wordt aanvoerder van het voetbalteam dat meedoet aan het jaarlijkse scholentoernooi.

vond hem wel leuk gedaan hoor

avatar van Phantasm
Goed in elkaar gezet, aardig om naar te kijken.

avatar van adso
Hoog prepuberaal testosterongehalte! Allesbehalve KRO…

avatar van BlueJudaskiss
Wisselvallige film.

Aan de ene kant erg goed gespeeld door Clemens Levert en Samir Veen en is het camerawerk dik in orde. Aan de andere kant valt het verhaal te vaak in herhaling en is de film dichtgesmeerd met vreselijke muziek.

avatar van galaxydriver32
vind de cover dan wel weer lelijk eigenlijk

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Off-topic bericht verwijderd.

avatar van Robertdeniro
Beetje cliché en alles waarvan je verwacht dat het gebeurt, gebeurt ook. Toch is het de anderhalf uur wel waard en zitten er met name grappige momenten in de laatste wedstrijd tegen de kakkerds met de scheids in het korte broekje.... Kortom: clichématig, maar wel leuk.

avatar van Elineloves
Gisterochtend in Center Parcs gezien, toen ik nog aan het 'ontwaken' was. Eigenlijk vooral gekeken omdat ik Gottlieb zag, wat een schatje was (en is) hij toch. Ook in deze film speelt hij een aandoenlijk knulletje. Gelukkig, want met de rest van de jonge kids was het niet veel geworden. Wát een strontvervelende kids zeg, echt. Ik kon niet anders dan denken: 'Als hij bij mij in de klas had gezeten, dan....'' (Nouja, dan niks, want ik durfde niks.) De hoofdrolspeler is een irritant betwetertje die denkt dat hij even de lakens kan uitdelen, maar niet zo storend als andere personages.

De volwassenen in de film doen het wel aardig. Vooral veel bekende gezichten. Desalniettemin is het aardig (jeugd)filmpje waarbij je je vooral niet moet storen aan de nodige cliché's. Voor een druilerige zondagochtend, wanneer je nog in zombie-modus verkeerd, is het goed te doen.