• 10.519 nieuwsartikelen

Alternatieve titel: Off-Side

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Arend Steenbergen

Met onder meer: Clemens Levert, Samir Veen en Marius Gottlieb

IMDb beoordeling: 5,9 (185)

Gesproken taal: Nederlands

Releasedatum: 27 april 2006

Plot Don

De bijna twaalfjarige Don Kerbosch is van school gestuurd en moet in het laatste jaar van de basisschool naar een andere school. Dat is een veel ruigere, 'zwarte' school dan de nette kakschool waar hij eerst op zat. Zijn oude vrienden laten hem links liggen -- bij hen hoort hij niet meer. Ook op de nieuwe school valt hij er buiten. Hij wordt pas geaccepteerd als blijkt dat hij goed kan voetballen. Hij wordt aanvoerder van het voetbalteam dat meedoet aan het jaarlijkse scholentoernooi.

logo tmdbimage

avatar van movielou

movielou

vond hem wel leuk gedaan hoor

avatar van Phantasm

Phantasm

Goed in elkaar gezet, aardig om naar te kijken.

avatar van adso

adso

Hoog prepuberaal testosterongehalte! Allesbehalve KRO…

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

Wisselvallige film.

Aan de ene kant erg goed gespeeld door Clemens Levert en Samir Veen en is het camerawerk dik in orde. Aan de andere kant valt het verhaal te vaak in herhaling en is de film dichtgesmeerd met vreselijke muziek.

avatar van galaxydriver32

galaxydriver32

vind de cover dan wel weer lelijk eigenlijk

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

Off-topic bericht verwijderd.

avatar van Robertdeniro

Robertdeniro

Beetje cliché en alles waarvan je verwacht dat het gebeurt, gebeurt ook. Toch is het de anderhalf uur wel waard en zitten er met name grappige momenten in de laatste wedstrijd tegen de kakkerds met de scheids in het korte broekje.... Kortom: clichématig, maar wel leuk.

avatar van Elineloves

Elineloves

Gisterochtend in Center Parcs gezien, toen ik nog aan het 'ontwaken' was. Eigenlijk vooral gekeken omdat ik Gottlieb zag, wat een schatje was (en is) hij toch. Ook in deze film speelt hij een aandoenlijk knulletje. Gelukkig, want met de rest van de jonge kids was het niet veel geworden. Wát een strontvervelende kids zeg, echt. Ik kon niet anders dan denken: 'Als hij bij mij in de klas had gezeten, dan....'' (Nouja, dan niks, want ik durfde niks.) De hoofdrolspeler is een irritant betwetertje die denkt dat hij even de lakens kan uitdelen, maar niet zo storend als andere personages.

De volwassenen in de film doen het wel aardig. Vooral veel bekende gezichten. Desalniettemin is het aardig (jeugd)filmpje waarbij je je vooral niet moet storen aan de nodige cliché's. Voor een druilerige zondagochtend, wanneer je nog in zombie-modus verkeerd, is het goed te doen.

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

Sympathie voor Don Kerbosch die een zachtaardig type is maar ergernis en antipathie voor die etter die hem het leven zuur maakt en dan nog erin slaagt in de finale drie doelpunten te scoren.
Ik vond ook dat die jongens er voetballend nogal brutaal invlogen. De hiphop muziek kon mij evenmin bekoren.