• 8.613.602 stemmen

Neverwhere (1996)

Fantasy / Drama | 360 minuten (miniserie, 6 delen)

Genre: Fantasy / Drama

Speelduur: 360 minuten (miniserie, 6 delen)

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Dewi Humphreys

Met onder meer: Gary Bakewell, Hywel Bennett, Clive Russell

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Neverwhere

Richard Mayhew leidt een normaal leven in Londen. Op een dag ziet hij het meisje Door gewond op de stoep liggen. Hij helpt haar, maar hierdoor houdt hij op te bestaan voor de normale Londenaren en gaat behoren tot Londen Below. Hier gaat hij samen met Door, Hunter en Marquis de Carabas op zoek naar The Angel Islington die meer weet van de moord op Door's familie en die misschien ook een weg weet voor Richard om terug te komen in Londen Above. Terwijl ze op zoek zijn naar de antwoorden, worden ze achterna gezeten door de heren Croup en Vandemar.

avatar van aegron

aegron

Naar het boek van Neil gaiman.

avatar van as

as

Lekker goedkoop, met veel lol gemaakte mini naar het boek van Gaiman. Er valt zeker wat af te dingen op de production value maar van die zwakte wordt goed gebruik gemaakt. Misschien bij herziening naar 4 sterren, want ik heb me kostelijk vermaakt.

avatar van aegron

aegron

mensen wat is dit slecht uitgevoerd! Het boek is echt geweldig, maar deze productie had zo te zien geen budget whatsoever en dat is voor zo'n fantasierijk verhaal toch vrij essentieel.

Jammer.

2,5 ster voor het verhaal.

avatar van Twilight

Twilight

Het stelde me ook een beetje teleur. Ik ben nog steeds helemaal fan van het boek, en ik ben blij dat ik mijn eigen voorstelling van het verhaal niet vergeten ben door het zien van deze serie.

Kleurgebruik was best leuk verder, maar ik stelde me bij sommige plekken en personages gewoon totaal andere mensen voor. Dat is het moeilijkste bij een boekverfilming.

Ik hou mijn hart vast voor de verfilming die voor 2009 is gepland.

avatar van king16

king16

• 1904 stemmen

Ik las op IMDB dat er een 2009 'in production' versie blijkt te zijn?!

Weet iemand waar je deze eerste serie op dvd kan krijgen in Nederland?