• 8.480.895 stemmen

Price of Glory (2000)

Drama | 118 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: Carlos Ávila

Met onder meer: Jimmy Smits, Jon Seda en Clifton Collins Jr.

IMDb beoordeling: 6,1 (868)

Plot Price of Glory

"Sometimes the toughest battles are fought in your own family."

Een ex-boxer, die leeft met de wetenschap dat zijn box carriere behoorlijk bekort is door toedoen van zijn corrupte manager, legt al zijn bitternis en frustratie in een enkel doel het bereieken van de box kampioenschappen voor zijn 3 zoons. We zien hun in pee-wee kleuter wedstrijden met pa die hun voortdurend pusht. Tien jaar later, zijn het inmiddels jonge mannen, met pa zowel als hun vader als ook hun manager. Een professioneel promoter, Nick Everson, wil de jongens onder contract nemen, maar pa weigert zijn aanbod. Maar dan uiten zich de verschillende zoons zich in hun relatie met hun vader door elk hun eigen beslissingen te nemen. Kan pa ooit opzij gaan, en kan de familie dit overleven en samenblijven?

Arturo Ortega

Rita Ortega

Sonny Ortega

Johnny Ortega (as Ernesto Hernandez)

Nick Everson

avatar van Waku

Waku

Boksfilm met gevoel.

Daardoor ontstaat er meer inhoud in dit boksdrama en

stijgt het boven de gemiddelde knokfilm uit.

Beetje te vergelijken met eerste Rocky produktie.

Het randgebeuren speelt een belangrijkere rol in de film dan enkel het thema boksen.

avatar van DeniiSe..(K)

DeniiSe..(K)

echt een super goede film. Onvoorspelbaar en orgineel. ik vond wel dat er iets minder drama in mocht maar dat komt alleen omdat ik drama niet zo leuk vind. Maar het boksen is goed gedaan en ik vond het een super goede film! 4.5*

avatar van Iron Maiden

Iron Maiden

Sterke film die gedragen wordt door Jimmy Smits. Niks nieuws onder de zon, maar desondanks een fijne kijkervaring.