• 8.516.975 stemmen

Geregisseerd door: Ted Bafaloukos

Met onder meer: Leroy Wallace, Jacob Miller en Winston Rodney

Plot Rockers

"It's Dangerous"

Rastafari Horsemouth koopt een motor om deze te gebruiken voor zijn platenhandel. Hij wordt tevens verliefd op de dochter van een maffiabaas, met nare gevolgen. Hij verliest zijn motor en neemt het met enkele maten op tegen de lokale, criminele bloedzuigers.

image

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Verplicht voer voor reggae-liefhebbers.

Dat de Jamaicaanse cinema weinig pareltjes kent, moge een feit zijn. Dit is echter een uitzondering op die regel. Ondanks dat ook hier het acteerwerk beneden de maat is en het verhaal te gek voor woorden, is dit een mustsee voor elke rootsrocker. Zo zien wij de vele cameo's als een feest der herkenning en krijgen we niet genoeg van Jacob Miller en Horsemouth, de legendarische drummer. Wanneer zelfs Dr. Alimantado, als halve figurant, acte de presence geeft, kunnen wij, de liefhebbers, alleen nog maar genieten. Zeer goed.

Irie Ites!

avatar van Woland

Woland

Na gisteren Babylon gezien te hebben, heb ik ook deze Rockers maar eens ut de kast gepakt. De films hebben inderdaad nogal wat overeenkomsten, en hoewel ik het grimmigere Babylon uiteindelijk de beter vind, was ook Rockers zeker de moeite waard.

Natuurlijk, het plot is flinterdun, en de acteerprestaties zijn niet om over naar huis te schrijven, maar daar gaat het hier ook niet om. Qua sfeer is dit supertof, waarin we Horsemouth rond zien trekken door de rasta-gemeenschap rond Kingston, op zoek naar zijn gejatte motor, bezig met allerhande klusjes om toch de kost te verdienen, en muziek makend of luisterend. Niet verbazend dat muziek zo'n prominente rol speelt, met ook vele reggae-muzikanten in allerlei rollen en rolletjes. Heel tof om het Jamaica van de jaren '70 en de reggaescene daar eens op film te zien.