• 8.516.965 stemmen

Geregisseerd door: Ted Bafaloukos

Met onder meer: Leroy Wallace, Jacob Miller en Winston Rodney

Plot Rockers

"It's Dangerous"

Rastafari Horsemouth koopt een motor om deze te gebruiken voor zijn platenhandel. Hij wordt tevens verliefd op de dochter van een maffiabaas, met nare gevolgen. Hij verliest zijn motor en neemt het met enkele maten op tegen de lokale, criminele bloedzuigers.

image

avatar van RobD

RobD

Yooo man

avatar van Leviathan

Leviathan

dikke shit deze film al 10x gezien

zalige film, zeker een MUST voor liefhebbers van reggae music!

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Verplicht voer voor reggae-liefhebbers.

Dat de Jamaicaanse cinema weinig pareltjes kent, moge een feit zijn. Dit is echter een uitzondering op die regel. Ondanks dat ook hier het acteerwerk beneden de maat is en het verhaal te gek voor woorden, is dit een mustsee voor elke rootsrocker. Zo zien wij de vele cameo's als een feest der herkenning en krijgen we niet genoeg van Jacob Miller en Horsemouth, de legendarische drummer. Wanneer zelfs Dr. Alimantado, als halve figurant, acte de presence geeft, kunnen wij, de liefhebbers, alleen nog maar genieten. Zeer goed.

Irie Ites!

avatar van before-i-die

before-i-die

te gekke film.

smoke the weed en kijk deze film.

avatar van Richard_Voorhees

Richard_Voorhees

Niet de beste acteerprestaties en het zeker niet het beste verhaal, maar voor reggae liefhebbers is dit gewoon puur genieten. De geweldige soundtrack en de aanwezigheid van Horsemouth, Jacob Miller, Big Youth, Gregory Isaacs en nog meer maakt dit echt tot een topper voor de reggae liefhebbers. Ook nog met live optredens van Inner Circle en Gregory Isaacs erin verwerkt!

avatar van Mega-Video

Mega-Video

Prachtige film die helaas nergens me te krijgen is. Goeie herinneringen aan!

avatar van frolunda

frolunda

Ooit eens gekocht in engeland of zo nadat ik hem vroeger eens op duitsland 3 heb gezien (de originele versie,nasynchroniseren lijkt me bij deze film onmogelijk).Blijft geweldig is trouwens weer te krijgen.

avatar van DV1984

DV1984

Fantastische film! Dat ik deze nog niet eerder heb gezien.. Soundtrack was echt super, het was ook leuk om Police and Thieves weer eens te horen! Een regelrechte aanrader voor alle reggaeliefhebbers!

avatar van Woland

Woland

Na gisteren Babylon gezien te hebben, heb ik ook deze Rockers maar eens ut de kast gepakt. De films hebben inderdaad nogal wat overeenkomsten, en hoewel ik het grimmigere Babylon uiteindelijk de beter vind, was ook Rockers zeker de moeite waard.

Natuurlijk, het plot is flinterdun, en de acteerprestaties zijn niet om over naar huis te schrijven, maar daar gaat het hier ook niet om. Qua sfeer is dit supertof, waarin we Horsemouth rond zien trekken door de rasta-gemeenschap rond Kingston, op zoek naar zijn gejatte motor, bezig met allerhande klusjes om toch de kost te verdienen, en muziek makend of luisterend. Niet verbazend dat muziek zo'n prominente rol speelt, met ook vele reggae-muzikanten in allerlei rollen en rolletjes. Heel tof om het Jamaica van de jaren '70 en de reggaescene daar eens op film te zien.