Toponimia (2015)

Alternatieve titel: Toponymy

Argentinië
Documentaire

geregisseerd door Jonathan Perel

Toponymie is een discipline die de etymologische herkomst van plaatsnamen bestudeert. In deze experimentele documentaire staan een reeks van steden in het westelijke gedeelte van de provincie Tucumán centraal. Ze werden opgericht door de militaire regering ergens in het midden van de jaren 70 in het kader van de Operativo Independencia. Een project waarvan het doel was om de guerrilla groepen te elimineren.

avatar van Verhoeven
Wordt hier een aantal keer genoemd. Onder andere door twee van mijn favoriete 'critics'.