Ordeal by Innocence (1984)

Verenigd Koninkrijk
Mystery

geregisseerd door Desmond Davis
met Donald Sutherland, Faye Dunaway en Christopher Plummer

Jack Argyle is wegens moord op zijn moeder tot levenslang veroordeeld, maar al na zes maanden sterft hij in de gevangenis. Aan zijn schuld heeft nooit iemand getwijfels, tot er twee jaar na de moord ineens iemand komt opdagen die Jack een alibi had kunnen geven. Dat betekent dat de werkelijke moordenaar nog steeds op vrije voeten is. Verfilming van het gelijknamige boek van Agatha Christie..

kappeuter (moderator)
Stond er al op Ralfke.

FisherKing
Een van de slechtste verfilmingen van een Agatha Christie boek ; had van Donald Sutherland en de rest van de cast wel iets beters verwacht.

avatar van Quentin
Behoorlijk vermakelijk, alleen jammer dat de hele film dichtgesmeerd moest worden met muziek. Plot is gewoontjes en weinig enerverend maar de cast is prettig en het camerawerk uitstekend.

-0,5 voor de muziek, 2,5*

Prima who dunit film