Kolberg (1945)

Duitsland
Drama / Oorlog

geregisseerd door Veit Harlan
met Heinrich George, Kristina Söderbaum en Paul Wegener

Het Pruisische plaatsje Kolberg was één van de plaatsjes die niet meteen werden overlopen door de Franse troepen van Napoleon in 1806. De bevolking van Kolberg weigert zich over te geven. Onder het hoofd van de gemeenteraad Nettelbeck en de ambitieuze nieuwe bevelhebber Gneisenau werd uiteindelijke bewerkstelligd dat Pruisische soldaten en burgers samen stand hielden tegen een Franse overmacht.

Country: Germany

Aangepast.

avatar van pascal83
De laatste Nazi-Duitsland film, gemaakt om het volk nog strijdbaar te houden in de strijd tegen de geallieerden ... zonder al te veel succes zoals wij inmiddels weten.

avatar van pascal83
Mijn plotomschrijvingen worden in brede (in dit geval, uiterst dubieuze) kringen gewaardeerd. (scroll naar beneden)