Sam the Man (2001)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Gary Winick
met Fisher Stevens, Annabella Sciorra en Maria Bello

Sam Manning (Fisher Stevens), is de schrijver van een succesvolle roman over een cynische playboy. Zelf is hij een charmante en kinderlijke playboy, maar hij is wel ontzettend gek van zijn verloofde Cass (Annabella Scoirra). Hij probeert voor haar meer volwassen te worden en haar trouw te blijven. Het probleem is dat het leven hem niet makkelijk afgaat. Hij heeft vier jaar verspild aan het proberen te schrijven van een tweede roman, zijn geld raakt op en zijn vertrouwen ligt aan diggelen. Zijn trouw aan Cass wordt op de proef gesteld door diverse mooie sexy jonge vrouwen. Hij geeft toe aan zijn lusten, wanneer hij de zwoele makelaar Anastasia (Maria Bello) ontmoet. Uiteindelijk ontdekt Sam dat zijn relatie met Cass het allerbelangrijkste is voor hem, maar komt hij hier te laat achter?

Vreemd dat er maar 1 iemand anders is die deze gezien heeft. Ik zie hem heel vaak op dvd te liggen. Hij is verschrikkelijk.

avatar van stefan dias
Ik kwam'm toevallig tegen op het Sundance Channel. Ik ben blijven kijken, ook wel door de vele cameo's van acteurs dei je wel ergens in Mad men, Friends of Sex a,d The city of zo bent tegengekomen.
Het was een beetje rommelig, maar het decor (New York!) sprak me wel aan.

Hét minpunt is natuurlijk de misselijkmakende smoel van Fisher Stevens die zo to-taal ongeloofwaardig is als charismatisch persoon (hoe krijg je anders die lekker vrouwen in je nest?)
Als hij dan toch het deksel op zijn neus krijgt, roept dat natuurlijk niet veel meer op dan een 'eindelijk'.

avatar van stefan dias
Kom 'm weer toevallig tegen op Sundance. Sommige dialogen zijn wel leuk, soms zelfs goed (met name de impresario) maar het is wel duidelijk waarom deze zo laag scoort: dat smoelwerk van Fisher Stevens is gemaakt om op te rammen (heerlijk wanneer het dan ook gebeurt) écht een film killer. En zijn personage is natuurlijk ook om van te kotsen. 'Portrait of a schmuck.' ware een betere titel geweest.