Century Hotel (2001)

Canada
Drama / Mystery

geregisseerd door David Weaver
met Joel Bissonnette, Lindy Booth en Albert Chung

Century Hotel is het verhaal over wat er zich in een hotelkamer -kamer 720- afspeelt. Door de jaren heen hebben alle facetten van menselijk geluk of ongeluk zich in deze kamer afgespeeld. Century Hotel laat zeven in elkaar geweven verhalen zien waarin kamer 720 centraal staat. Het begint in de jaren twintig en eindigt bij de jaren tachtig waarbij elk decennium een eigen verhaal vertelt. Een onwettige liefdesrelatie, een onopgeloste moord, de eerste liefde van een jonge vrouw. Verraad, hartstocht en leed... de geschiedenis van kamer 720.

De film laat eigenlijk zeven verschillende verhalen zien en ik krijg dan altijd moeite om alles uit elkaar te halen. Er zaten ook te veel saaie gedeeltes tussen en ik heb een paar keer op het punt gestaan de DVD eruit te gooien. Maar nadat ik de film had 'uitgezeten' was ik toch weer blij dat ik het einde had gezien, want ik vond het wel een leuk en verrassend plot.

MM Store Leiden schreef:
ik vond het wel een leuk en verrassend plot.

Dat is dan ook echt het enige positieve wat er over deze film valt te melden!

een magere 1*

Op zich wel een goede film maar de fragmenten per verhaal wisselden een beetje snel zodat je nergens echt lekker in komt. Wat dat betreft hadden ze misschien beter de Four Rooms methode kunnen gebruiken.