The Rains of Ranchipur (1955)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Jean Negulesco
met Lana Turner, Richard Burton en Fred MacMurray

De verwende Amerikaanse schone lady Edwina Esketh is een verschrikkelijk rijke dame die haar zwakke maar aantrekkelijke echtgenoot met tal van andere heren bedriegt. Tijdens het droge seizoen wordt het koppel door Maharani, een oude, zeer belangrijke dame, naar Ranchipur uitgenodigd voor een luxueus diner. Eén van de gasten is dokter Safti, een jonge arts die door Maharani werd opgevoed na de dood van zijn ouders. Edwina ziet in hem haar volgende slachtoffer. Maar dan komen de moessonregens die in India zeer hevig kunnen zijn.

zeer sfeervolle film met een zwoele Lana Turner in een femme fatal rol die haar op het lijf geschreven is.

avatar van Mochizuki Rokuro
De (bijna) slotscene tussen Lana Turner en Eugenie Leontovich (nooit van gehoord) is fenomenaal. Echt Douglas Sirk niveau. Helaas is de rest, na overigens ook een uitstekend begin, wat onbevredigend met Richard Burton als Indiër (oef) en een wat rommelig uitgewerkte affaire met Turner. Daarna ontstaat ineens een rampenfilm met Gojira-achtige special effects De film heeft trouwens ook een erg fraaie rol van Fred Macmurray als alcoholist.