Fainaru Fantajî X (2001)

Japan
Animatie

geregisseerd door Yoshinori Kitase
met de stemmen van Mayuko Aoki, Masuo Amada en Hideo Ishikawa

Tidus is een beginnend Blitzball speler, worstelend met zijn gevoel voor zijn overleden vader. Op een avond in het stadion wordt zijn woonplaats Zanarkand aangevallen door het monster 'Sin'. Een levende ramp die zich geroepen voelt al het levende te vernietigen. Auron, een vriend van Tidus' vader helpt hem die avond te overleven tot ze opgezogen worden door Sin. Tidus wordt wakker en bevindt zich in een donkere plaats waar hij de Al-Bheds ontmoet. Als hij vertelt dat hij van Zanarkand komt, krijgt hij te horen dat Zanarkand al duizend jaar niet meer bestaat. Na een klus te hebben opgeknapt voor de Al Bheds, wordt ook hun hoofdkwartier aangevallen door Sin. Nu belandt Tidus op een eiland waar hij het vertrouwen wint van Wakka een Blitzball coach. Wakka wijdt hem in en laat hem zich aansluiten bij zijn Blitzball team omdat er een groot toernooi voor de deur staat. Tidus worstelt met persoonlijke problemen, hoe komt hij terug in Zanarkand? Is het echt al 1000 jaar vernietigt? Of vindt Tidus een reden om juist in Spira te willen blijven.

avatar van Undertraxx
Deze moet ik eens gaan bekijken, ben nu al 20 uur ver in het spel, maar wil ZEKER de film niet missen.

avatar van _manga_
lange film!

avatar van lordsnoopy
Valt wel mee hoor, zodra je begint met kijken vliegt de tijd voorbij

avatar van misterwhite
Ben erg geïntreseerd in deze film. Helaas vind ik de dvd maar nergens regio 2 of gewoon in de winkels.

avatar van lordsnoopy
Je kunt hem eventueel bestellen via: Animeless.com
Fijne verkoper, ik kijk daar altijd voor nieuwe anime titels.

In de winkels zul je FFX helaas niet aantreffen, en volgens mij bestaat er niet eens een regio 2 versie; enkel R1 / R0.

avatar van Metalfist
In de Chinese wijk in Antwerpen is hij wel te vinden.

Dankjewel voor de link.

avatar van _manga_
deze film duurt langer dan de gemiddelde seizoen van bijv. one piece death note enz. die duren 300 minuten kijken jullie deze film in 1 keer helemaal af of in delen?!

In delen .

Al 3x in 1x gezien

Actionfreak
Huh een film van 480 min. Heb meestal bij een film van 120 min al moeite mijn concentratie erbij te houden.

AchmedATM
Hoort deze wel thuis hier, dit is een compilatie van cutscenes

EDIT: zelfs IMDB heeft het weggehaalt (aan de dooie link te zien)

avatar van Naomi Watts
Heeft een bios en dvd release gehad. Ik zie dus niet in waarom.

Actionfreak
Bios? wow, wat een die-hards...

Alleen in Japan hoor .

avatar van misterwhite
Die Japanners hebben goede ideeën, jammer dat het geen Europeese bios release heeft gekregen. Ben nog steeds zo benieuwd naar deze!

avatar van Naomi Watts
Als je de game speelt heb je deze film ook gezien hoor .

avatar van misterwhite
Okeej, ik dacht dat er misschiens nog wat leuke extra scénes in deze film zaten

avatar van Freckles
_manga_ schreef:

Ik heb deze film 2 uur gekeken en de volgende dag gewoon de rest

dominion
480 minuten .

avatar van LimeLou
En dat zijn allemaal samenvattingen van belangrijke momenten van de game.

avatar van Starmaster501
Hoe hebben jullie de film gezien eigenlijk? Waar valt hij te vinden? Heeft hij überhaupt een dvd release of is hij te downloaden of...?

Starmaster501 schreef:

Japanse dvd.

avatar van Starmaster501
En waar heb je die vandaan? Is hij ergens een beetje makkelijk te verkrijgen?

avatar van Metalfist
In Antwerpen was die vrij makkelijk te krijgen maar ik kan niet meer op de naam van het winkeltje komen... Als het er überhaupt nog is